Senaste nytt

SAS konkurs nära förestående?

Tänkte att det kunde bli en intressant diskussion. SAS släppte ju även en rapport i fredags som inte direkt fick aktien att rusa

Aktieproffset: Slj SAS
Det blir lite att diskutera "samma sak" i 3 trådar som det är nu. Ingen på bc vet nog hur länge sas klarar sig tills det blir konkurs så det blir bara gissningar och spekulationer och ett drev i det hela.
Jag skulle bli oerhört förvånad om detta drevs till sas gick i konkurs för då finns inga vinnare alls.

Med tanke på ägarstrukturen kommer en konkurs aldrig hända. Och SEB lär väl även i forsättningen stå med öppen famn för att låna ut mera pengar mot fin-fina villkor.
Fast det kanske ur ett rent kapitalistiskt synsätt inte vore fel med en rekonstruktion. Då kanske man kan få rodda upp i träsket en gång för alla.

Med tanke på ägarstrukturen kommer en konkurs aldrig hända. Och SEB lär väl även i forsättningen stå med öppen famn för att låna ut mera pengar mot fin-fina villkor.
Fast det kanske ur ett rent kapitalistiskt synsätt inte vore fel med en rekonstruktion. Då kanske man kan få rodda upp i träsket en gång för alla.
Falkengren vill ju inte mista sitt EBP ;)

Konkurs är långt bort, med tanke på ägarna som sagt. Dock tror jag strejken kommer slå bakut för piloterna och SAS tar till mer drastiska åtgärder.

Konkurs är långt bort, med tanke på ägarna som sagt. Dock tror jag strejken kommer slå bakut för piloterna och SAS tar till mer drastiska åtgärder.
Håller med, det är inte varje dag man ser statliga bolag gå i konkurs. Men, det intressanta i situationen är att piloterna riskerar att skjuta sig i foten med något grovkalibrigt om man lyckas driva SAS till en rekonstruktion. Då är det SAS som sitter i förarsätet när det gäller villkor mm

Håller med, det är inte varje dag man ser statliga bolag gå i konkurs. Men, det intressanta i situationen är att piloterna riskerar att skjuta sig i foten med något grovkalibrigt om man lyckas driva SAS till en rekonstruktion. Då är det SAS som sitter i förarsätet när det gäller villkor mm
Snarare att det blir mer outsourcing och underleverantörer.

Jag tror inte heller på konkurs, men det är en intressant diskussionsfråga. Strejken grundar sig ju i dom "försämringar" som gjordes för att rädda SAS, och som man nu vill ta tillbaks när det går bättre.

Vad sa rapporten som kom i fredags egentligen?

Toppen