Kai Groundstroem
Medlem
Som tur i oturen fick LN-RKP tekniska problem i söndags och ersattes med en ordinär A330 från ARN. Några timmars försening var det värt för att slippa den gamla maskinen.
Otroligt. Den pajade ju i fredags också på Arlanda när den skulle till New York.Som tur i oturen fick LN-RKP tekniska problem i söndags och ersattes med en ordinär A330 från ARN. Några timmars försening var det värt för att slippa den gamla maskinen.
En av de äldsta A340: s som flyger om jag minns rätt. Den är väl från 1997...Otroligt. Den pajade ju i fredags också på Arlanda när den skulle till New York.
Det är trendigt att klaga på RKP utan att ens ha flygit med den. Business är ert nerköp i hårdvara men annars typ same same utan wifi. Att inte kunna vara utan wifi i 10 timmar 2018?!Sen är det väl inte heller bara SAS som har olika kabinkonfigurationer? Luta er tillbaka och njut. Det blir bra.
Jag gissar nog att de flesta passagerarna i SAS business har flugit SAS Business tidigare och därmed vet vad de fick då och kan se eventuell skillnad. Att de sen inte är samma "nördar" som vi här är en annan sak.De flesta passagerarna har ingen aning om hur SAS olika kabiner ser ut.
Ja det är väl ett rejält i-landsproblem. Men för mig som reste ensam handlade det också om att få sitta lite i sin egen bubbla och bre ut mig utan att ta hänsyn till en granne. Är man van vid nya kabinen så smärtar tanken på att gå tillbaka till det gamla. När man dessutom betalar privat vill man ju kanske mer få det man förväntar sig i form av hårdvara och helhet. I övrigt verkar de ha lite problem med nya kabinen även i det planet jag flög med. Det var två stolar som hade fått punktering i sitsen.Det är trendigt att klaga på RKP utan att ens ha flygit med den. Business är ert nerköp i hårdvara men annars typ same same utan wifi. Att inte kunna vara utan wifi i 10 timmar 2018?!
Med rätt inställning och ett leende kommer man långt, även med RKP!
9/10 personer jag hör kommentera kabiner ombord tror att business är förstaklass och berättar diverse historier som omöjligt kan stämma. Jag hävdar att de flesta inte skulle märka någon större skillnad.Jag gissar nog att de flesta passagerarna i SAS business har flugit SAS Business tidigare och därmed vet vad de fick då och kan se eventuell skillnad. Att de sen inte är samma "nördar" som vi här är en annan sak.