Wendestam
Medlem
Läste precis detta på dn.se:
Snart blir det dyrare att sitta vid en nödutgång eller på en annan plats med extra benutrymme. Flygbolaget SAS inför avgiften på sina långdistanslinjer till Asien och USA, uppger Privata affärer.se
Från och med måndagen den 9 december börjar flygbolaget SAS ta betalt för extra benutrymme vid flygningar i ekonomiklass till Asien och USA.
Flygstolarna med extra utrymme är ett fåtal och kostnaden kommer att ligga på 300 kronor per enkel resa. Henrik Edström, presschef vid SAS, tycker inte att det är orättvist att personer med långa ben nu får betala mer för att sträcka ut sig ordentligt.
Det är en begränsad målgrupp. För de som kommer att utnyttja tjänsten är det en extra service, och vi tycker 300 kronor är en rimlig avgift, säger han.
Är väl i linje med andra bolag, vet att jag fick betala något liknaden för första raden på Upper Deck på SQ:s A380 senast...
Snart blir det dyrare att sitta vid en nödutgång eller på en annan plats med extra benutrymme. Flygbolaget SAS inför avgiften på sina långdistanslinjer till Asien och USA, uppger Privata affärer.se
Från och med måndagen den 9 december börjar flygbolaget SAS ta betalt för extra benutrymme vid flygningar i ekonomiklass till Asien och USA.
Flygstolarna med extra utrymme är ett fåtal och kostnaden kommer att ligga på 300 kronor per enkel resa. Henrik Edström, presschef vid SAS, tycker inte att det är orättvist att personer med långa ben nu får betala mer för att sträcka ut sig ordentligt.
Det är en begränsad målgrupp. För de som kommer att utnyttja tjänsten är det en extra service, och vi tycker 300 kronor är en rimlig avgift, säger han.
Är väl i linje med andra bolag, vet att jag fick betala något liknaden för första raden på Upper Deck på SQ:s A380 senast...