Senaste nytt

SAS kan ta bort business class inom Europa

Jag tror det finns en marknad för "Lyxkonsumenter" som betalar 1 000 - 1 5000kr mer (som t.ex. BA eller Swiss Business Upgrade) för Europa affärsklass på semester.

Det vore alltså logiskt för SAS att erbjuda Eko + Bizz till semesterdestinationerna,
men istället erbjuder de Eko + Eko extra.
Hur lyxigt är Eko extra som inte ens ger lounge tillgång?
De biljetterna kostar typiskt 5 - 6.000 kr = valuta för pengarna?

Jag flög ju sträckan CPH - MUC i onsdags och ombord var då 10 biz inkl jag själv på ett icke fullt plan. På sträckan MUC - CPH var det precis samma sak, fullt i business på ett inte helt fullt plan. Man kan ju då undra om det inte är så att logiken borde vara att behålla business på sträckor som går till London och Munchen där det ofta är folk i business. Märkligt nog har ju LH väldigt få personer i business ARN - MUC - ARN. Brukar bara vara 1-5 pers och ett jättegap fram till rad 10 (eller är det 12) i deras 321 som går på linjen. Blir inte klok på detta

Märkligt nog har ju LH väldigt få personer i business ARN - MUC - ARN. Brukar bara vara 1-5 pers och ett jättegap fram till rad 10 (eller är det 12) i deras 321 som går på linjen. Blir inte klok på detta

Borde det inte ha att göra med avgångstider? Både SK- och LH-planen matar väl mest vidare till LH longhaul från MUC? Knappast så att Bayern är ekonomiskt svagt, men det lär ju inte vara slutmålet för de flesta.

Borde det inte ha att göra med avgångstider? Både SK- och LH-planen matar väl mest vidare till LH longhaul från MUC? Knappast så att Bayern är ekonomiskt svagt, men det lär ju inte vara slutmålet för de flesta.
Men MUCkärran jag pratar om från ARN är den som avgår 07.40.. Då brukar ju folk vilja ha sin frukost...

Så, economy extra får varm mat, loungetillgång (nuvararande businesslounge) och gardin. Business bort på kortare sträckor. Businessclass på IC får tillgång till Scandiloungerna samt upprustning av åtminstone IFE systemet..

Detta kan de införa imorgon för min del.

Är tyvärr rätt övertygad att om Business försvinner inom Europa försvinner den varma maten. Från CPH är det ju redan kall mat på många business linjer..

Toppen