Senaste nytt

SAS Kampanj till USA och Asien (2999-3999 kronor), boka senast 9 augusti

Thornado

Medlem
Kul! Då måste jag se till att BC-taggen är på!
Funderar på optiontown hem. Till plus.

Jag kommer troligtvis att åka i Go. Flyger till Beijing via Hong Kong på vägen dit, så då har jag lagt in OT till business.
Eftersom jag inte behöver poängen för återkval till EBD och det känns som att det är läge att spara lite pengar så blir det nog inget OT på hemresan.

Nån som känner till ifall det är nya kabinen på den flighten?

Det är nog omöjligt att veta det än så länge. Har inte full koll på uppgraderingsschemat, men jag antar att det kommer att finnas ett antal A340 som fortfarande har gamla kabinen, så jag räknar med att åka gamla kabinen och ser det som en glad överraskning om det skulle bli nya.

Kul då kanske du, jag och eventuellt @ESSA hinner med en BC träff.

Jag uppfattade det som att @ESSA inte direkt skulle tillbringa någon tid i Shanghai, utan direkt åka vidare, så risken är väl stor att hon inte kan vara med på en inofficiell BC-träff. Korrekt?
Kan ju hända att det finns någon annan på plats där då ändå. Hör av dig när du vet mer om dina planer och det börjar närma sig (då vet jag nog mer om mina planer också), så kan vi se om vi kan styra upp något.


Än så länge har jag inte hunnit planera så mycket. Sen så har jag ju tyvärr bara 6 dygn på mig var av två faller bort mer eller mindre. Så frågan är väl om jag egentligen borde satsa på att resa till Beijing? Men om jag gör det så blir det med snabbtåget, då jag är löjligt förtjust i tanken på att åka få Bullet train mellan de två städerna.

Jag gillar Beijing, och trivs nog egentligen bättre där än i Shanghai (då har jag varit mycket mer där, så kan antagligen inte göra en rättvis bedömning), men med bara 6 dygn så skulle jag säga att det är lite tveksamt om det är värt det att åka upp till Beijing. Boka avbokningsbara hotell så kan du ju iaf känna efter när du varit ett dygn i Shanghai om du trivs där eller känner för ett litet tågäventyr.
 
  • Gilla
Reactions: JWD

JWD

Medlem
Jag uppfattade det som att @ESSA inte direkt skulle tillbringa någon tid i Shanghai, utan direkt åka vidare, så risken är väl stor att hon inte kan vara med på en inofficiell BC-träff. Korrekt?

Kan ju hända att det finns någon annan på plats där då ändå. Hör av dig när du vet mer om dina planer och det börjar närma sig (då vet jag nog mer om mina planer också), så kan vi se om vi kan styra upp något.

Nej du har helt rätt och det var jag som läste helt åt skogen fel innan jag svarade dig och @ESSA . Nu när jag läste igenom det hela igen så såg jag hur dumt det blev. Men då är vi på rätt spår igen.

Men som sagt så återkopplar jag när jag har mer kött på benen och vet hur jag tänker göra. Om inte annat så kanske vi möts på en inofficiell BC träff någon annan gång i framtiden.

Jag gillar Beijing, och trivs nog egentligen bättre där än i Shanghai (då har jag varit mycket mer där, så kan antagligen inte göra en rättvis bedömning), men med bara 6 dygn så skulle jag säga att det är lite tveksamt om det är värt det att åka upp till Beijing. Boka avbokningsbara hotell så kan du ju iaf känna efter när du varit ett dygn i Shanghai om du trivs där eller känner för ett litet tågäventyr.

Jag började smått att skissa på ett resschema tidigare idag och det är som sagt väldigt tajt med tid. Om jag gör en avstickare till Beijing. Så blir det enbart ett dygn för att turista i Den förbjudna staden med omnejd innan jag vänder tillbaka. Men det beror till stor del på hur tidtabellerna för tåget ser ut och hur jag i övrigt trivs i Shanghai. För det kan även hända att jag gör en annan resa med snabbtåget till en närmare destination också. Och precis som du skriver, så kommer jag att hålla mina mina kommande hotellbokningar avbokningsbara[/QUOTE]
 
Toppen