Senaste nytt

SAS kampanj dubbla extrapoäng

Reggade mig i morse precis innan min resa till PRG. Med 2x ARN-PRG, ARN-OSL-KEF inom 9 dagar är min kalkyl om dessa nu räknas:
ARN-PRG 4 000 x 2 x 2 = 16 000
ARN-OSL-KEF 8 000 x 2 = 16 000
Sedan får jag sign up bonus på 6 000 när jag har flugit 2 SAS Plus resor :)

Så EBG + 38 000 poäng för 7 000kr. Ganska nöjd med det :)
#7 i denna tråd tyder ju på att bokning ska ske efter registrering, bokade du om din SK Plus biljett?

"Vi ber om ursäkt för felet! Nyligen fick du ett mail med erbjudande om att tjäna dubbla Extrapoäng nu i höst. Dessvärre hade vi skrivit fel datum i det mailet. Du kan tjäna dubbla Extrapoäng på alla dina flygresor med SAS mellan den 4 november och 30 november 2013 – och inte mellan 1 oktober 31 oktober. Vi beklagar att det blev fel! Har du inte redan anmält dig till kampanjen, så kan du göra det t.o.m. 31 oktober 2013 och se till att du får mer poäng på kontot." Hmm det där var lite småjobbigt, nu när jag bokat in en massa resor precis :(
Du bör ju ha öppet köp. Annars kan en tanke vara att se om du inte kan få lite pitypoints om du kontaktar kundtjänst

"Vi ber om ursäkt för felet!

Nyligen fick du ett mail med erbjudande om att tjäna dubbla Extrapoäng nu i höst. Dessvärre hade vi skrivit fel datum i det mailet.

Du kan tjäna dubbla Extrapoäng på alla dina flygresor med SAS mellan den 4 november och 30 november 2013 – och inte mellan 1 oktober 31 oktober. Vi beklagar att det blev fel!

Har du inte redan anmält dig till kampanjen, så kan du göra det t.o.m. 31 oktober 2013 och se till att du får mer poäng på kontot."

Hmm det där var lite småjobbigt, nu när jag bokat in en massa resor precis :(

Detta är ju riktigt dåligt från SAS. Dessvärre inte ens första gången deras kommunikation är under all kritik. Hoppas de kompenserar dig snyggt (genom att exempelvis ge dig lika många extrapoäng som kampanjen skulle ge).

Jag ringde till kundtjänst ikväll och frågade om kampanjen.
Efter ett par minuter återkom "Erik" och sa att jag redan är anmäld till både guldkortskampanjen samt till dubbla poängkampanjen och därmed är jag berättigad till dubbla poäng/extrapoäng nu i oktober.
Jag ska kolla saldot i mitten av november om de har trillat in. Annars ringer jag igen och ser till att de fyller på kontot som de har lovat. Vem vet, kanske får jag lite "pity points" för besväret om det strular. :)

Jag har inte heller fått något mail. Ring och fråga.
Jag berättade att några kollegor och vänner (jag syftade på BC utan att nämna någon). Erik bad mig vänta och ett par minuter senare återkom han och sa att jag är redan reggad.
Berättade att vi är runt 22st från BC som åker den 23:e med vändande flight varpå han svarade glatt och förvånad "vad kul, så många?!" :D
Jag antar att det beror på vem man pratar med.

Jag har inte heller fått något mail. Ring och fråga.
Jag berättade att några kollegor och vänner (jag syftade på BC utan att nämna någon). Erik bad mig vänta och ett par minuter senare återkom han och sa att jag är redan reggad.
Berättade att vi är runt 22st från BC som åker den 23:e med vändande flight varpå han svarade glatt och förvånad "vad kul, så många?!" :D
Jag antar att det beror på vem man pratar med.

Det kan inte vara så att de som registrerat sig på guldkortslänken/mailet automatiskt är registrerade även på denna kampanj?

Blev mer förvirrad att tala med kundtjänst, tydligen finns det 2 olika erbjudanden. Ett för oktober och ett för november, och jag var tydligen inte uppskriven på någon av dom. Hon sa åt mig att ringa kundtjänst imorgon och kolla vad som står på. Ska samtidigt kolla så jag är med i guldkampanjen. Känns som att det nog är bäst :D

Jaså, november också? Den skulle sitta fint tillsammans med min resa till Aten i Plus!
Bara att hoppas då...

Toppen