Senaste nytt

SAS kampanj, boka 14-26 Aug 2025

Lyckas inte hitta resperioden för Nordamerika/Asien ännu.
IMG_4347.jpeg

Rea priset blir det nya standard priset för privata resenärer, medans affärs resenärer bokar "ordinarie"? Kan ju bli en deleffekt som kanske inte är helt oönskad från deras sida...
Detta är precis min teori också. Ett sätt att prisdiskriminera i tysthet och utan att få dålig PR. Naturligtvis lägger man reorna på delar av året när man vet att det är lägre bokningstryck än normalt hos företagen.

Företagen bokar när behovet uppstår. Hos konsumenten uppstår behovet i större grad när det står REA. Och lär man sig att det är REA 100-150 av årets 365 dagar så väntar man in dem. :)

• Gilla
Reactions: hco
Kan man boka från Arlanda men hoppa på i Köpenhamn? Förstår inte prissättningen? Så flyga ner från Arlanda till Köpenhamn och sen till Tokyo är billigare än om jag hoppar på samma flyg i Köpenhamn direkt?

SAS s.jpg
SAS c.jpg

Kan man boka från Arlanda men hoppa på i Köpenhamn? Förstår inte prissättningen? Så flyga ner från Arlanda till Köpenhamn och sen till Tokyo är billigare än om jag hoppar på samma flyg i Köpenhamn direkt?

Visa bifogad bild 167504Visa bifogad bild 167505
Det går inte.

De säljer en biljett från Stockholm till ett pris och från Köpenhamn för ett annat pris. Revenue management. Gissningsvis så har de i Köpenhamn en högre betalförmåga men direktflyg brukar vara dyrare.

Toppen