Tobbe.O
Medlem
Denna kampanjen brukar alltid komma vid denna tiden varje årUrsäkta om jag låter cynisk men jag tycker SAS börjar bli som Hemtex som har "rea" hela tiden.
Denna kampanjen brukar alltid komma vid denna tiden varje årUrsäkta om jag låter cynisk men jag tycker SAS börjar bli som Hemtex som har "rea" hela tiden.
Lyckas inte hitta resperioden för Nordamerika/Asien ännu.
Är lite drygt en månad sedan förra rean tog slut. Är Hemtex/Bolia-beteende att ha "reor" så ofta och vill man verkligen lära sina kunder att alltid vänta på en "rea"?Denna kampanjen brukar alltid komma vid denna tiden varje år![]()
Denna kampanjen brukar alltid komma vid denna tiden varje år![]()
Rea priset blir det nya standard priset för privata resenärer, medans affärs resenärer bokar "ordinarie"? Kan ju bli en deleffekt som kanske inte är helt oönskad från deras sida...Är lite drygt en månad sedan förra rean tog slut. Är Hemtex/Bolia-beteende att ha "reor" så ofta och vill man verkligen lära sina kunder att alltid vänta på en "rea"?
Och Mio!Ursäkta om jag låter cynisk men jag tycker SAS börjar bli som Hemtex som har "rea" hela tiden.
Detta är precis min teori också. Ett sätt att prisdiskriminera i tysthet och utan att få dålig PR. Naturligtvis lägger man reorna på delar av året när man vet att det är lägre bokningstryck än normalt hos företagen.Rea priset blir det nya standard priset för privata resenärer, medans affärs resenärer bokar "ordinarie"? Kan ju bli en deleffekt som kanske inte är helt oönskad från deras sida...
Det går inte.Kan man boka från Arlanda men hoppa på i Köpenhamn? Förstår inte prissättningen? Så flyga ner från Arlanda till Köpenhamn och sen till Tokyo är billigare än om jag hoppar på samma flyg i Köpenhamn direkt?
Visa bifogad bild 167504Visa bifogad bild 167505
Direkt är dyrare - Eventuellt kolla från BLL/GOT om du orkar åka därifrånKan man boka från Arlanda men hoppa på i Köpenhamn? Förstår inte prissättningen? Så flyga ner från Arlanda till Köpenhamn och sen till Tokyo är billigare än om jag hoppar på samma flyg i Köpenhamn direkt?
Visa bifogad bild 167504Visa bifogad bild 167505