Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

pjsven

Medlem
Läste nyheten nyss och beslutade direkt boka bonusresa med SAS till Toronto början april (kolla Maple Leafs) istf att vänta lite .ed bokningen
Helt omöjligt få igenom bokningen trots flera försök.
Vi är nog många som försöker bli av med EB poängen just nu
Fick precis felmeddelande "please call us"
Blir nytt försök imorgon...
F.ö
Lite historik
Många år sedan Gold på Malmö Aviation/ Brathens. Var kopplade till KLM bonusprogram.
Som Mavia Gold försöka boka bonusresor med KLM, förskräcker än idag. Deras kundtjänst ( Flying dutchman) behandlade oss värre än som något katten släpat in.
Blir förhoppningsvis bättre nu med SAS
Försök igen, tog några försök för mig sen frös sidan, varpå jag uppdaterade och då hade det gått igenom.
 

Flyer722

Medlem
Tror du det? Enormt mycket färre avgångar per dag från Europa (longhaul) totalt sett. Ska alla eurobonusmedlemmar resa på AF/KLM och Delta? Känns som det kommer blir sämre tillgänglighet. Varför tror du det skulle bli tvärt om?
Vem sa att det är bara AF/KLM och delta som har longhaul? Finns 16 andra bolag + SAS
 

mha321

Medlem
Nej, alternativet var inte konkurs utan en annan budgivare. Om man skall tro Anko så var de ju flera.
Jag undrar om det är något man kommer att få reda på. De måste väl säkert briefa ch-11 domstolen i USA om vilka de andra budgivarna var tänker jag. Och då borde det väl bli publik information när processen är klar?

Sedan är det ju inte nödvändigtvis så att det var ett motstående bud. Det kan ju t.e.x vara så att kobinationen AFKLM och danska staten var säkra och att budgivningen kom från de som skulle ta resten, där det kanske var apollo mot den här nya fonden. Eller något i den stilen.
 

Rebel

Medlem
Jaha där kom brevet. Slut på poäng med partnerflygen.
  • As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.
 
Jaha där kom brevet. Slut på poäng med partnerflygen.
  • As a EuroBonus member, you can continue to accrue and redeem points on SAS and on non-air partners.
Raden precis ovanför det citerade:

Until we complete the transaction, we remain part of Star Alliance. You as a EuroBonus member will continue to enjoy your usual benefits when flying on our partner airlines, and you will be able to accrue and redeem points on Star Alliance partners - just like today. Award bookings with our partners remain valid.
 
Toppen