Lite info till alla angående länkar.Vi släpper den gärna - kan bara tillägga att din länk leder till exakt samma ställe i den andra tråden - men att din länk inte är klickbar för mig, så jag måste kopiera och klistra in...
Min länk var inte klickbar pga att jag lade den i kod-fält så du kunde se URL..Vi släpper den gärna - kan bara tillägga att din länk leder till exakt samma ställe i den andra tråden - men att din länk inte är klickbar för mig, så jag måste kopiera och klistra in...
Se post #109 i den här tråden.On topic: är det senaste fortfarande att SE-REH ska gå transatlantiskt i mitten av juli?
Eftersom att den är Svensk-reggad så är det väl svenska Transportstyrelsen som måste genomföra en registreringsbesiktning innan SAS kan börja sätta planet i trafik. Tills nu har SE-REH bara varit en interemistisk registrering för att flyga hem henne från Toulouse. Och nu är det semestertider inom staten så vi får väl se hur lång tid det tar...Godkänner FAA per individ? Räcker alltså inte ett "typgodkännade" som torde finnas för de flesta luftrum?
Så snart amerikanerne godkjenner den kommer den vel til å fly. Godkjenningen tar vel litt lengre tid i Kina.
Låter rimligt, men ska sen besiktningsprotokollet skickas till USA o Kina för att få flyga dit?Eftersom att den är Svensk-reggad så är det väl svenska Transportstyrelsen som måste genomföra en registreringsbesiktning innan SAS kan börja sätta planet i trafik. Tills nu har SE-REH bara varit en interemistisk registrering för att flyga hem henne från Toulouse. Och nu är det semestertider inom staten så vi får väl se hur lång tid det tar...
Om jeg forsto det riktig fra "noen i miljøet" så må hvert individ godkjennes. Har ingen kjennskap til reglene selv utover det vedkommende sier.Godkänner FAA per individ? Räcker alltså inte ett "typgodkännade" som torde finnas för de flesta luftrum?