Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 Lucka 2, 3000 poäng eller 50% rabatt hos hertz

Patrik

Medlem
50% rabatt hade ju varit fantastiskt! Men jag bokade en ändå,
så får vi hoppas på de 3000 EB poängen då i alla fall.
 

xvikmic

Medlem
Har nu hyrt en Volvo V40 i tre dygn (min första hyrbil, tog körkort för ett par veckor sen!) för 1070:-. 8% rabatt som EBG (vilket jag blev häromdan). Tack Eurobonus!

Nu får vi bara hoppas på att det inte blir lika kämpigt att få in de där poängen i år.

Edit: Hur många grundpoäng får man för att hyra?

Det är väll en regel att man måste ha haft körkort i minst ett år för att få hyra en bil?
Se: https://www.hertz.se/rentacar/transportfordon/regler-villkor
 
Kan någon hjälpa mig att förstå detta.
I julkalendern står det
"Idag tjänar du 3000 Extrapoäng för en hyrbil hos Hertz. Gäller hyra t.o.m 31 december nästa år, som bokas idag."

Klickar jag mig sedan vidare in hos Hertz så står följande:
"Som en julklapp till dig som bara gäller idag eller imorgon, erbjuder Hertz alla EuroBonus-medlemmar chansen att tjäna 3000 EuroBonus Extrapoäng

Boka idag vid någon av våra globala destinationer, inklusive Europa, USA, Latinamerika, Kanada, Asien, Australien, Mellanöstern eller Afrika för bilhyra som tas före 31 mars 2014 och du kommer att tjäna 3000 EuroBonus Extrapoäng!
(Note: Must book for a minimum 3 days car hire to receive 3,000 points)"

Det är ju ganska stor skillnad mellan 31 mars 2014 och 31 december 2014 (speciellt då jag vill boka hyrbil 30 maj - 6 juni 2014.
 

Patrik

Medlem
Fler intressanta begränsningar från reglerna på Hertz webbplats:

• Gäller endast för bokningar som görs online och måste inkludera PC-kod 195300, och din Hertz CDP (finns på baksidan av EuroBonus-kort) samt ditt EuroBonusnummer
• Uppvisa ditt SAS EuroBonus Frequent Flyer-kort vid Hertzdisken
• Perioder då erbjudandet inte gäller kan förekomma (sk.Blackout dates)

...så då har de ju friskrivit sig för rätt många av hyrorna, de kan ju alltid hävda blackout dates om någon lyckas med de två ovanstående.
 
Last edited:
Toppen