Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 Lucka 18. 7000p signup-bonus hos Fortum (1000p mer än vanligt)

Hur går det till rent praktiskt OM man vill ta erbjudandet måntro?
Sköter Fortum alla kontakter med nuvarande elbolag eller vad tror ni?
 

Thornado

Medlem
När jag för några månader sedan jämförde Eurobonus-avtalet med andra avtal på marknaden var Fortum-erbjudandet ganska mycket dyrare, om jag inte minns fel. Det kan vara värt att kika på.

Jo, det är inte nödvändigtvis det bästa avtal som finns (som jag skrev i en annan tråd för ett tag sen så fick jag för ett tag sen ett annat erbjudande från Fortum med ett något lägre elpris och en kaffemaskin istället för poäng som signupbonus.
Av någon underlig anledning så har jag dock lyckats skaffa mig ett riktigt uselt avtal med Vattenfall (kommer inte ihåg när jag bytte till dem), så det blir (enligt kalkylen på Fortums hemsida) ungefär en hundring i månaden billigare att byta till dem.
Alltså är allting som kan få mig att ta tag i saken och byta bort från mitt nuvarande avtal bra. :)
Får väl överväga att byta igen om ett år.
 

Nightfly

Medlem
Jag hade ändå tänkt byta från Telge Energi efter skriverierna om deras pålägg de senaste dagarna, så jag hoppade på det här erbjudandet även om månadsavgiften var några tior högre.
 
Toppen