Senaste nytt

SAS Julkalender 2013 lucka 15 - trippla poäng till USA

Jag har precis pratat med chatten... De säger att det är 300% intjäning och att OT inte ger något extra. Om detta stämmer med verkligheten är ju sedan en annan femma!

Tack!
Dvs 100% Bas och 200% extra gissar jag?
Det vore ju kalas om alla 300% räknas som statusgrundande men har för mig jag läste nånstans att det var 100/200 som gällde i den här dealen.

Edit: Jag kollade förra kampanjen som du länkade till. Verkar ju som du har rätt. Hur fasen redovisades det? För baspoäng kan ju alltid normalt sett bokas för.

Går lite OT här men denna tråd kommer nog ändå att svalna inom 1h och 39 min när nästa erbjudande kommer:

I mitt poängsaldo kallades de extra baspoängen "Triple Qualifying Only" och redovisades i den vanliga baspoängskolumnen med tillägget "Basic points, qualifying only". Funkade perfekt, SAS IT när de är som bäst!:cool:

Tack!
Dvs 100% Bas och 200% extra gissar jag?
Det vore ju kalas om alla 300% räknas som statusgrundande men har för mig jag läste nånstans att det var 100/200 som gällde i den här dealen.
Japp, 100% bas och 200% extra är dealen.

Vafan som händer med betald OT tror jag inte riktigt de vet (jag skulle inte bli så glad om jag fick 100+200% istället för 200+0% om jag behövde baspoäng...), men det blir säkert någon som testar och då vet vi med säkerhet! Det är i alla fall en risk att lägga in OT...

OT räknas ju vanligtvis som en betald Business, och ger poäng som densamma.
Borde ge samma poäng att boka en business biljett som en ekonomi som sedan uppgraderas med OT till Business.

Japp, det funkade förra året. Jag körde på julkalender-erbjudandet om trippla extrapoäng till New York och min sambo utnyttjade både extrapoängs-dealen från kalendern OCH det personliga baspoängserbjudandet. Vi använde OT, blev uppgraderade till C och fick sedan alla poäng som vi var utlovade.

ESSA skrev: Jag har bokat 13-16/2.
Biljetten är en SAS Go Saver och ger mig 8000 poäng vilket gör att jag saknar 1000 poäng till silver...

Du borde kanske annulllea biljetten du köpt (går inom 1 dygn). Köp en ny med GO Saver (UT) + PLUS Saver (HEM) vilket ger dig mer poäng så det räcker... :)

ESSA skrev: Jag har bokat 13-16/2.
Biljetten är en SAS Go Saver och ger mig 8000 poäng vilket gör att jag saknar 1000 poäng till silver...

Du borde kanske annulllea biljetten du köpt (går inom 1 dygn). Köp en ny med GO Saver (UT) + PLUS Saver (HEM) vilket ger dig mer poäng så det räcker... :)

Fast då riskerar jag väl verkligen de trippla poängen?

Måste bara få klarhet i hur jag kan hantera mina redan intjänade poäng. Om jag låt säga använder poäng till hotell/shopping/uppgradering innan brytpunkten, sjunker värdet på mina baspoäng då så att jag får längre sträcka till silver?

Funderar på om man indirekt väljer mellan att använda sina poäng till hotellnätter eller få silver?

ESSA skrev: Fast då riskerar jag väl verkligen de trippla poängen? ......

Ja det har du rätt i!
Men du kan välja "Ändra bokning" längst ned t.vänster. Där byta hemreseklass,. Men då åker du nog på en extra kostnad....?
Antar du år boka en kort inrikes eller CPH t/r för att 1000 EBP :)

Toppen