Senaste nytt

SAS Juleflyg 2025 - Lotter och Pins i förmån till barn i Estland & Ukraina

Robert flysas

Moderator
Jag har nästan svårt att tro att det redan gått ett år sedan jag skrev om SAS Juleflyget och lotter & pins. Men nu är det dags igen. I år kommer pinsen vara samma som 2024, dock självklart nya lotter. Endast 10 pins finns i lager och ett fåtal från förra året (nu slutsålda) Priset höjs inte utan både lotter och pins kostar samma som tidigare, 100 kr. Många återkommer varje år och samtidigt kommer nya medlemmar och det är alltid roligt. Det som tillkommer är porto. Oftast räcker 1 frimärke, dvs 22 kr.

Jag lägger ut bilder på årets lott så fort jag fått det men lägger ut bild på pins då det är lika som förra året.

Många av er har efterfrågat pins från tidigare år, vilket ev finns, lägger isåfall upp en bild på dom.

Som vanligt går det bra att skicka ett PM här eller maila mig på Robertsasjulflyget@outlook.com

Swish eller Revolut är bäst som betalning som tidigare år.

Lägger ut bilder på vad som barnen har haft möjlighet att göra tack vare insamlingen till SAS Julflyget. Bifogar dessa bilder där barnen hälsar med en stor TACK skylt :)

Alla uppdateringar sker i denna tråd.

Tack på förhand - slår vi förra året då vi kom över 11,000 kr ?
Peeteli summer camps (21).jpeg
Peeteli summer camps (18).jpeg
Peeteli summer camps (3).jpeg
Peeteli summer camps (5).jpeg
Peeteli summer camps (7).jpeg
Peeteli summer camps (9).jpeg
Peeteli summer camps (16).jpeg
Peeteli summer camps (17).jpeg
Tusen takk!.jpeg
Tusen takk!.jpeg

Last edited:
Bild på årets lott kommer snart - Till er som köper under oktober kan jag garantera leverans i god tid innan jul.

Last edited:
Lite mer info. SAS har väldigt få pins eftersom inga nya görs i år. Just nu är alla sålda. SAS Juleflyg letar dock hos andra som eventuellt har kvar pins och då har jag möjlighet att erbjuda er fler pins.

Lotter finns det dock gott om. Under 24 timmar har redan över 30 st lotter sålts här på BC. Nytt rekord!

Uppdaterar tråden med bild på årets lott ibörjan av nästa vecka & om fler pins hittats hos SAS.

OBS! Just nu är pinsen slutsålda

image.png

Last edited:
Jag har bett SAS Norge att se över om det finns kvar pins hos de som inte sålde förra året t.ex. Just nu har jag skapat en lista på er som gärna vill köpa pins men inte hann. Om vi har tur kommer det fram pins från gömmorna. Lotter finns det gott om. På 2 dygn har det verkligen sålts rekord med lotter, både tidigare kunder och nya som vill stötta Juleflyget.

Jag har bett SAS Norge att se över om det finns kvar pins hos de som inte sålde förra året t.ex. Just nu har jag skapat en lista på er som gärna vill köpa pins men inte hann. Om vi har tur kommer det fram pins från gömmorna. Lotter finns det gott om. På 2 dygn har det verkligen sålts rekord med lotter, både tidigare kunder och nya som vill stötta Juleflyget.
Hur gör man för att köpa lotter och vad är vinsten? Hittar ej sådan info här i tråden.

Här kommer ett tack från barnhemmet i Estland och vad de kan göra tack vare SAS Juleflyg.

Activities and learning outcomes

Creativity and practical activities played an important role in all camps. Children made jewelry and decorations, did henna paintings, played games, baked, made bracelets, and tried their hand at paper art. Daily they also did various tasks – mowing the lawn, cleaning, helping to cook, setting the table, washing dishes, bringing firewood, repairing roads, and spreading gravel. They also learned how to set up a tent.
During the camps children’s Estonian language skills improved. They also learned to work together, to take others into account, to take responsibility, to communicate calmly and politely, and to control their behavior. Evening discussions and reflections helped to reinforce what they had experienced.

Children’s favorites

What the children enjoyed the most were swimming, the trampoline, outdoor games, visits to zoos and a cat shelter, the pizza workshop, fishing, and creative activities. Evening gatherings also left fond memories – games, stories, and stargazing.

Difficulties and challenges

Sometimes in our work difficult situations and conflicts between children arise. We are glad that we can teach them how to resolve such situations peacefully and in a friendly way. At the end of the camps children were already joyfully asking when the next camp will be.
After the camp children gave positive feedback.

Summary

In summary, the camps gave the children a memorable summer. They gained many new experiences, learned to consider with themselves and others, and took part in activities that gave them confidence and joy. Despite the challenges, each camp session was full of positive things that the children will remember and that will contribute to their growth and development.

We are very grateful that with your help we are able to continue helping children in need!

Hur gör man för att köpa lotter och vad är vinsten? Hittar ej sådan info här i tråden.
Hej! Jag får bild på årets lott på måndag/tisdag. Då kommer jag ladda upp den i denna tråd. För att köpa kan du skicka ett PM till mig för info och om du vill använda Swish eller Revolut och antal lotter. Under november skickar jag ut allt till de som köpt. Du kan även använda denna mail: Robertsasjulflyget@outlook.com

Skickar till hela världen.

Återkommer med bild på lotten ibörjan av veckan när jag får den av SAS Juleflyg ansvarig i Norge.

Tack @Robert flysas föratt du engagerar sig i detta ädla projekt.

Den här tråden kan vara den allra viktigaste på på hela forumet.

Keep up the good work!
Stort tack för ditt trevliga meddelande. Det betyder mycket. Det har blivit lite av ett project här på BC nu när det är är fjärde året. Det är bara jag i Sverige som säljer, för jag tycker det är viktigt att fortsätta. Många av er återkommer varje år och det är alltid kul att se. Det känns extra bra att pengarna når barnen direkt och att jag kan dela med mig med bilder och text vad de kan göra tack vare SAS Juleflyg. Tack igen :)

Toppen