Jacob
Medlem
Lite intressant artikel i SR/Gotlandsnytt.
Ola Matsson, platschef på Gotlandsflyg, menar att just linjen Arlanda-Visby är en av de linjer som varit olönsam för Skyways och bidragit till konkursen. SAS å andra sidan kontrar med att säga att SAS skulle kunna lyckas bättre eftersom SAS har ett större nätverk vidare från Arlanda, vilket Skyways inte hade.
Stämmer detta är det intressant av två anledningar:
*Att Skyways inte lyckats få lönsamhet på en flyglinje där det enda andra transportalternativet är att åka båt
*Att Skyways förmodligen gjort en ordentlig tabbe som gått längre och längre från SAS, gått ur Eurobonus osv och därför tappat viktig transfertrafik
SAS vill flyga året-runt - Gotlandsnytt
Ola Matsson, platschef på Gotlandsflyg, menar att just linjen Arlanda-Visby är en av de linjer som varit olönsam för Skyways och bidragit till konkursen. SAS å andra sidan kontrar med att säga att SAS skulle kunna lyckas bättre eftersom SAS har ett större nätverk vidare från Arlanda, vilket Skyways inte hade.
Stämmer detta är det intressant av två anledningar:
*Att Skyways inte lyckats få lönsamhet på en flyglinje där det enda andra transportalternativet är att åka båt
*Att Skyways förmodligen gjort en ordentlig tabbe som gått längre och längre från SAS, gått ur Eurobonus osv och därför tappat viktig transfertrafik
SAS vill flyga året-runt - Gotlandsnytt