En annan bra regel brukar vara att inte tro att outsourcing löser problemen i en dåligt fungerande verksamhet.
Om du inte har koll på dina processer, arkitektur osv kan ingen outsourcing i världen rädda dig.
Det håller jag absolut med om.
Finnair har ungefär lika usel IT som SAS och ska nu precis som SAS bli världens bästa flygbolag genom revolutionerande IT stöd, men har precis gått i motsatt riktning. De outsourcear all nyutveckling. Det tror jag inte lyckas.
Där slår du huvudet på spiken @intuition!
Jag är extremt tydlig till mina anställda att det vi outsourcar är:
Där vi inte lär oss ngt nytt, där vi inte jobbar med senaste teknologin utan det som är repetitivt tråkigt och legacy maintance, helt enkelt det som inte är core.
Vi köper oss tid för att själva bli bättre och arbeta med spjutspets-teknologi för då överlever vi på lång sikt.
/OT
100% med.
Jag tänker länka era kommentarer till AY då de ska ju kunna svenska, men kanske inte, då de inte förstår IT-svenska