Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Ibland måste man ta en flight som avgår snarast. Vilket kan vara SAS, SWISS eller Belavia beronede på rutt.

Om någon är riktig bråttom så väntar den personen inte med på att åka en senare flight för att flyga i Business class (oavsett vilket flygbolag) när det finns en plats i Economy på en flight som avgår omgående.
Det handlar om tid (åter igen, flexibilitet), inte service/produkt ombord.

Det är du som jämför SWISS Business class och SAS Economy, inte jag. Du får gärna jämföra likvärdig klass istället så att du inte mår illa. :)
När det gäller prisnivån håller jag med om jag skulle inte heller betala över 10.000 SEK för resa inom Europa själv.

Det var då väldigt vad det var magsurt idag. Det är ju inga brott begångna i den här tråden här så långt jag kan utläsa.
Några pilsner i Stockholm-kretsen sällskap imorgon kanske gör susen .

Indeed Dr. Miles, flexibilitet är viktigt. Men att betala 14ksek för en "ekonomi" biljett med SAS känns som ett skämt när LX C kostar 11ksek samma datum. (Tycker dock att priset är hutlöst oavsett SAS eller LX för direkt ARN-ZRH t/r).

Det som är orättvist i denna jämförelse är att LX har riktig C och det har inte SAS ... Jag är inte ett stort LX fan, men jag hatar orättvis jämförelse.

Skulle tro att de flesta som betalar de biljettpriserna reser i jobbet och då är nog servicen ombord underordnad många andra parametrar, så som avgångstid, plats, företagetsresepolicy, restid etc.

Jag har själv rest flera gånger mellan Göteborg och Paris och haft biljetter som kostat 10000. Jag hade kunnat resa bättre och fått mer valuta för pengarna om man bara ser till biljettpriset, men sena bokningar samt att det är arbetstid. Dessutom hur förvånade en del än blir, så vill många hellre hem till familjen än optimera flygningen med avseende på kabinklasser.

Åkte med SK001 imorse. 99 pax i en 123-seat 737-600 varav 33 i Plus och resten i Go. Restplatserna var jämnt fördelade mellan respektive klass. :( Här borde man ha koncentrerat restplatserna till Plus så att de med dyrare biljett åtminstone får uppleva känslan av en komfortabel resa.....

Om man följer andra trådar, så snackas det ju om seat blocking för EBG också. Kanske var så att Go far fyllt av EBGer (skulle inte förvåna mig på SK001). Det blir ju ytterligare en faktor att räkna in - även om det rimliga väl vore att plus-biljett har "förtur" till tomt säte vs EBG.

Precis njutit av 2 Plusflygningar. En bra och stabil flygning med svensk crew och en horribel med dansk. Som vanligt, Sverige vinner :)

Seatblock eller inte. På min rad var mittensätet ledigt båda gångerna.

Precis åkt första plus. Eco Extra bokat för ett tag sedan men omgjord till Plus.

Lite "plus" med lounge på biljetten men blir det inte många fler louge.besökare?

Men FastTrack FTW! Hela SAS-delen av T5 var en enda lång kö till security.

Mackan lite rudimentär, dock inte trekantig :) Bra smak, bra konsistens. Men som någon sagt motsvarar eco på LH. Inget fel på produkten men den är inte "plus".

Får se vad returen blir på söndag, FastTrack är i alla fall en supervinnare - värt vartenda öre för Plus bara det.

Flyger SAS ekonomiklass till Manchester på tisdag. Är det det som numera heter Go eller Plus? Känner att förvirringen är total ;)

Jag flög BCN-OSL idag på en SAS-kärra och där hade de skyltar som visade SAS Go, men på OSL-ARN, som opererades av Blue1 så var det "gamla" skyltar som sa Business och Economy.

Om man följer andra trådar, så snackas det ju om seat blocking för EBG också. Kanske var så att Go far fyllt av EBGer (skulle inte förvåna mig på SK001). Det blir ju ytterligare en faktor att räkna in - även om det rimliga väl vore att plus-biljett har "förtur" till tomt säte vs EBG.

Man kan ju alltid drömma. Så välmående är inte SAS att man kostar på sig seatblocking utan vidare. Jag tror nog att man försöker sälja varje ledig stol för att få fart på skutan. Vill man att fler skall betala mer så måste man nog se till att den lilla lyx som kan erbjudas koncentreras till PLUS.

Vid vissa tillfällen (torsdag em) så brukar flykten till LLA transportera mer än 60 EBG, så blockat mittsäte är och förblir en dröm

Jag flög SAS Plus BGO-AES häromdagen, det var en morgonflygning så det var frulle på planet. Punkt nr 1. Inrikes Sverige frukost har jag alltid fått varmt bröd och eget pålägg så man kan fixa allt själv. I norge har jag alltid fått färdiga frallor, oftast med ägg och något mer, majonäs också antar jag. Problemet för mig är att jag inte kan äta ägg och halvfrysta frallor inte är så goda.
Men varför fick jag ingen mer service än 2x23 kg väskor eller god frukost :(

Toppen