Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Jag är inte säker på om frågan har varit uppe förut i tråden - men är det någon som vet när införandet blir mer exakt? Att det ska ske i "juni" känns lite oprecist. Stegvis eller alla linjer på en gång? Jag ska boka en resa i slutet av juni där det finns tre klasser på flighten, men det skulle vara väldigt snopet att betala för C och ändå hamna i Y+ med rollator-catering.

Jag har minnet att det stog 6:e juni på denna sida tidigare men nu står det bara i juni...

http://www.sas.se/allt-om-resan/ombord/nya-sas/?wt.ac=start_nya-sas&wt.seg_4=start_nya-sas

Det kan vara att det börjar gälla från midsommar, inför semester säsong skulle vara ganska logisk tillfälle.

Last edited:
Jag är inte säker på om frågan har varit uppe förut i tråden - men är det någon som vet när införandet blir mer exakt? Att det ska ske i "juni" känns lite oprecist. Stegvis eller alla linjer på en gång? Jag ska boka en resa i slutet av juni där det finns tre klasser på flighten, men det skulle vara väldigt snopet att betala för C och ändå hamna i Y+ med rollator-catering.

Jag skulle nog inte boka något på SAS i Y+ eller C innan de gått ut med i detalj vad som gäller. Vanlig Y lär nog förbli som idag så den borde vara relativt ofarlig att boka.

Någonstans har jag läst att detta skall träda i kraft 9 juni - precis lagom till skolorna slutar med andra ord. Men nu står det som sagt bara "juni"...

Kan det vara samma sorts avtal som de inte fick ta bort plast-/aluminiumfolie från huvudrätten som serverades i Business class? :confused:

Kan bara inte låta bli att flika in att jag fått en utskällning av en resenär en gång när jag gjorde det när jag serverade då hon tyckte att det var ohygieniskt och att hon minsann skulle anmäla det. (Jobbar inte på SAS dock..)

(Edit: Hon var dansk nu när jag tänker efter faktiskt.. Kanske var någon gammal flygvärdinna från SAS helt enkelt? :))

Enligt uppgift från en i besättningsmedlem igår är det dags för internutbildning/genomgång av nya konceptet med start om ett par veckor. Själv visste han inte vad de skulle medföra men verkade inte alltför ledsen över att C skulle tas bort.

Konceptet introduceras 9 juni. När det gäller EB-intjäning så blir det 100% i Go och 200% i Plus. Spending blir motsvarande dagens Economy resp Business

Låter som om du fått reda på något spännande från en säker källa?

Med "spending" antar jag att du menar hur många EB-poäng det krävs för att boka en SASPlus-biljett inte att prisläget kommer ligga i paritet med dagens (hemula) C-priser..?

Toppen