Senaste nytt

SAS introducerar två nya serviceklasser inom Europa och Skandinavien - SAS Go & SAS Plus

Nåja, vi VET faktiskt inte hur SAS kommer hantera situationen om någon vill boka av den (eller få kompensation). Jag kanske inte tror att SAS kommer hantera detta, men ingen av oss VET det...

Är det bekräftat att man inte kommer erbjuda blockat mittensäte i SAS Plus?

Om dagens C bokas till SAS Plus och vi inte vet vad Y bokas om till - undrar då hur det blir med rutter som bara har M och Y idag (exempelvis alla dessa lågprisdestinationer som SAS uppenbarligen anser vara sin framtid med totalt 10-20 flygningar på en säsong). Nä, jag är inte bitter ;)

Du tror inte att SAS skulle ha skrivit om blockat mittsäte ingick i konceptet??? Återbetalning av biljetter skreks det hej vilt om stämningar m.m. när DY meddelade att man ofrivilligt tvingas leasa in andra flygplan under en period. Det jag efterfrågar är ungefär samma reaktion när nu SAS gör en liknande förändring av redan sålda resors innehåll! Man har sålt något man nu inte längre har för avsikt att leverera. Hade SAS erbjudit full återbetalning hade det nog framgått.

En annan fundering är ju vad SAS faktiskt säljer just nu? Bokar du en resa till Madrid kan du boka den i Economy, Economy Extra eller Business. SAS har gått ut med information att de förändrar konceptet till tvåklass-koncept men inte hur det egentligen påverkar kunden.

I princip kan SAS säga att du borde vetat om att Business inte finns från och med juni om du bokar en biljett från och med idag när nyheten lanserades men samtidigt är informationen så dålig och du varnas inte på hemsidan över att det du köper inte är det du får (enligt beskrivningar om hur dagens klasskoncept fungerar).

Vem har rätt i en tvist?

Skämtar du eller? :rolleyes:

Nåja, står det med så skulle väl blockat mittsäte stå med fetstil och typsnitt 72 om jag får lov att spekulera!

Nej jag skämtar inte. Blev själv lite förvånad över att man helt verkar sakna lägstanivå:

Vårt nya kunderbjudande innefattar:

SAS Go - för den som vill ha mycket. Bland annat ingår ombokningsbara biljetter, mobilt check-in, mobilt boardingkort, ett kostnadsfritt incheckat bagage à 23 kg, kaffe, te och tidningar. Dessutom finns produkter att köpa ombord. Du tjänar EuroBonus-poäng och reser du i jobbet kan ditt företag även tjäna SAS Credits.

SAS Plus - för den som vill ha mer. Här inkluderar vi fler fördelar och tjänster så som assisterad incheckning, tillgång till Fast Track och lounge, måltider och dryck, dubbla EuroBonus-poäng och fler SAS Credits.

Nej jag skämtar inte. Blev själv lite förvånad över att man helt verkar sakna lägstanivå:

Vårt nya kunderbjudande innefattar:

SAS Go - för den som vill ha mycket. Bland annat ingår ombokningsbara biljetter, mobilt check-in, mobilt boardingkort, ett kostnadsfritt incheckat bagage à 23 kg, kaffe, te och tidningar. Dessutom finns produkter att köpa ombord. Du tjänar EuroBonus-poäng och reser du i jobbet kan ditt företag även tjäna SAS Credits.

SAS Plus - för den som vill ha mer. Här inkluderar vi fler fördelar och tjänster så som assisterad incheckning, tillgång till Fast Track och lounge, måltider och dryck, dubbla EuroBonus-poäng och fler SAS Credits.

Jag hoppade helt att läsa det stycket om Economy tidigare men måste tillägga min åsikt på stycket och analysera SAS syn på sig själva, och vilken nivå man lagt sig själva på:

Det är dessvärre helt och hållet tydligt att man lägger sig att jämföras med lågprisbolagen eftersom man anser att bagage, kaffe, tidning och gratis automat- och mobilincheckning är att klassa som MYCKET. Kanske har man nu insett att man inte längre alls spelar i samma liga som LH, BA, AF, KLM m fl utan helt enkelt verkligen i ligan under!

Varför gör man istället inte en uppgradering istället för denna nedgradering??? Även om man inte kan bli lika stor som LH/BA så kan man bli det där lilla alternativet som ger det där lilla extra. Åtminstone för oss nordbor som inte vill åka runt hela Europa för att nå fram till vår slutdestination!

Hoppla...vad man missar på en dag...här var det lite att plöja...

Jag förstår SAS,men är inte så nöjd med denna "enchancment".

Jag kan köpa ändringen , även om jag kommer sakna SAS varma måltider i C.

Men jag tycker det är fult av SAS sälja både C och Y...som samma . Det känns inte korrekt. ?

Är det bara jag som ser en möjlighet att kanske tjäna mer bonuspoäng per resa? Tänker mig om "SAS PLUS" blir kanske i lite billigare klass än en Business biljett så kan de vara mer värt att åka ;) Men vi får vänta och se!

Toppen