zanga
Medlem
Vi får väl se hur det här ser ut i praktiken framåt sommaren men om de tänkt sig att alla i planet skall springa runt med mat så blir det jobbigt...
"31A kan komma fram och hämta sin Lasagne...."
Jag har en teori att man förbeställer mat innan man boarder.
Sedan placerar crewet mat där man (som innan detta tags bort såklart) har syrgasmaskerna och lägger in mat i luckan där. Efter detta kan piloten på något sätt se till att vid ett tillfälle under flygning (när det är matdags) lättar på trycket så alla luckor öppnas så får man sin middag levererad!
*) Inga kostnader för personal
*) Maten blir levererad med minimal ansträngning
Ev. kan det bli en städkostnad efteråt... men jag föreslår att all mat läggs blandat, taget ur sin förpackning i en plastpåse som knyts ihop noggrant och så får man äta allt med en sked, ev. sugrör.
Detta kan vi kalla SAS Nurture Express (tm).
- - - -
Om jag ska vara lite mer seriös så var väl det oundvikligt för SAS att göra något drastiskt givet den ekonomiska situationen. Det är olyckligt minst sagt.
Det är väl ganska obvious att man (som ja, de flesta bransher) försöker få någon att betala för mindre hela tiden och använder alla medel tillgängliga..... Men som sagts tidigare finns väldigt lite info ute så vi får väl se.
Det jag funderade mer på kanske är vilka som ska statusmatcha alla EBP och EBG när SAS till slut krashar helt och hållet?
Last edited: