Senaste nytt

SAS introducerar SAS Plus Saver inrikes och inom Skandinavien

fcx

Medlem
Och dessutom mixar man friskt. Jag fick A-klass på min resa BLL-CPH. Den är dock av- och ombokningsbar vilket alltså inte gäller för A-klass på Stockholm-Malmö.

Jo, A-klass kan vara både "saver-plus" och "vanlig plus" på samma sträcka beroende på vilken fare basis som används.
 

TasselT

Medlem
Detta noterade jag redan 16/1 på SAS nya hemsida.
SAS nya hemsida | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
Nu är det indier som utvecklat hemsidan och dom har förmodligen ingen aning om vad "Plus", "Go", "Saver" innebär och SAS-IT har förmodligen inte varit 150 % tydliga i sina systemspecar mot leverantören och då blir det så här.

/ TT
Se även SAS nya hemsida | Sida 14 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

/ TT
 

skydiver

Medlem
Jag vet inte om jag missat något i informationsflödet från SAS, men efter sommaruppehållet skulle jag precis boka en biljett och tänkte boka en SAS Plus för en resa i oktober som är lite osäker i dagsläget om den blir av eller inte. Men jag upptäcker då att SAS Plus inte automatiskt är återbetalningsbar eller ombokningsbar, utan att det kostar 250kr extra (per riktning) (och då gissar jag att de 250 kronorna inte betalas tillbaka om så skulle behövas).
Det känns som att den största och viktigaste poängen med SAS Plus (för en som har EBG eller EBD) försvunnit?
Har jag missat något?
 

skydiver

Medlem
Tack @Dr. Miles och @Agö Nu ser jag att det står en blå prick följt av "Saver" på rutan. Men när man klickar på den så syns detta inte. (Riktigt kasst och missvisande får jag säga....) Så det är lätt att bli blind. Tidigare har man väl haft Plus och Plus Saver i separata kolumner? Ska de förenkla kan de väl i så fall så ihop Go och Go Light också kan man tycka...

Till frågan nummer två då: Om jag har en riktig "Plus"-biljett och avbokar, får jag då "non-Saver-tillägget" återbetalt också? Eller är det i detta som produkten förstörts?
 
Toppen