Senaste nytt

SAS introducerar SAS Go Light - Nytt koncept för resenärer med enbart handbagage

Noterade när jag tittade på biljetter mellan Helsingfors och Umeå att priset på ungdomsbiljetter är högre än Go Light (~962 kr för UME - HEL som ungdom mot 831 kr med Go Light). Priset på ungdomsbiljetten är exakt densamma som för SAS Go, men det billigare Go Light-priset kan man inte se när man söker efter ungdomsbiljetter. Dåligt gjort SAS, syftet med ungdomsbiljetter är väl att locka oss snåla ungdomar med billiga biljetter? Varför då inte visa de allra billigaste biljetterna?

Fast tillåter inte ungdomsbiljetter incheckat bagage..? Isåfall har du ju specificerat att du vill söka efter en viss produkt som inte riktigt matchar Go Light.

Fast tillåter inte ungdomsbiljetter incheckat bagage..? Isåfall har du ju specificerat att du vill söka efter en viss produkt som inte riktigt matchar Go Light.
Inte bättre om de erbjöd ungdomsbiljetter med och utan bagage? Reser aldrig med incheckat bagage, så ser hellre att man får ner priset istället.

Inte bättre om de erbjöd ungdomsbiljetter med och utan bagage? Reser aldrig med incheckat bagage, så ser hellre att man får ner priset istället.
Jo visst, nu när Go och Go Light finns så är det ju en tanke. Uppenbarligen går det att pressa nuvarande Youth-pris lite till eftersom Go Light verkar kunna vara billigare i vissa situationer.
Låter inte hälsosamt rent ekonomiskt. :D

Det har du rätt i, bagage ingår. Men håller med @Jonas C att de förslagsvis skulle kunna erbjuda ungdomsbiljetter utan bagage till samma pris som Go Light. Jag tolkar i alla fall konceptet "ungdomsbiljett" med billigare pris tänkt för ungdomar/studenter, inte som en produkt med bättre förmåner.

SAS Ungdomsbiljetter har väl egna fare basis, så de får nog ses som egna produkter. Klart det hade kunnat varit smart med en rabatt rakt av istället, men jag tror ärligt talat inte marknaden vore lönsam.

Och så länge tillräckligt många tänkter: "Jag är ungdom, så låt mig köpa SAS ungdomsbiljetter utan att jämföra för de måste vara billigast för mig", så finns det heller inget skäl att ändra eller ha dessa till lägst pris.

Och så länge tillräckligt många tänkter: "Jag är ungdom, så låt mig köpa SAS ungdomsbiljetter utan att jämföra för de måste vara billigast för mig", så finns det heller inget skäl att ändra eller ha dessa till lägst pris.

Exakt - det är som vanligt, man måste vara en medveten konsument för att få bästa pris. Assumption is the mother of all f**kups...

SAS Ungdomsbiljetter har väl egna fare basis, så de får nog ses som egna produkter. Klart det hade kunnat varit smart med en rabatt rakt av istället, men jag tror ärligt talat inte marknaden vore lönsam.
Går nog ganska lätt att lägga till en tredje fare basis utan incheckat bagage, och döpa om den till Youth Light.

För min del handlar det nog mest om att man får mer poäng för ungdomsbiljetterna än vanliga O-fares, då jag krediterar till Turkish.

Toppen