Senaste nytt

SAS introducerar premium menyer på longhaul i Go

Någon som testat Swiss motsvarighet? Vore intressant.
Om icke kan kanske fru ulagun och jag offra oss och jag göra en beställning. Flyger economy Dubai 15.e. Alternativ vi kikat på är klassisk röst i samt biff. Vegalternativet överlåter vi med varm hand till vegfantasterna i svamptråden. (Yes medvetet provocerande)

Någon som testat Swiss motsvarighet? Vore intressant.
Om icke kan kanske fru ulagun och jag offra oss och jag göra en beställning. Flyger economy Dubai 15.e. Alternativ vi kikat på är klassisk röst i samt biff. Vegalternativet överlåter vi med varm hand till vegfantasterna i svamptråden. (Yes medvetet provocerande)

Nästan en timme gång på gång samma svar.
Sorry, not possible technichal reasons (SAmma med söka seating Har de anställt ett gäng SAS IT ( skrivet synnerligen irriterad)
Hur svårt ska det vara för att köpa till dyra x-tra tjänster. Eftersom jag är nyfiken på jämförelsen SAS/Swiss lugnar jag ned mig och gör nytt försök imorgon tidigt.

https://www.swiss.com/ch/EN/book/swiss-choice/a-la-carte-dining

Det som ska serveras vid en premiummåltid är en Plus-bricka med den mat man beställt. Det serveras inte i en Business-cocotte, utan en likadan som resten av kabinen.

Det ska inte finnas någon begränsning i vilken dryck som ingår, men exempelvis en GT räknas som två drycker (gin som en och tonic som en). Det ingår även ett paket nötter, samma som i Plus.

Detta hanteras som specialmat, vilket innebär att det ej ska vara möjligt med uppgradering om detta är beställt - men hur det fungerar i praktiken är en annan sak då det är samma bricka som finns i Plus. Begränsningen finns ju annars pga att det ej är möjligt att få en specialmatsbricka för Plus lastad på så kort tid. Men enligt rutin; nej.

Detta är då per dagens datum, hur det ser ut imorgon eller om en vecka kan nog bara rätt person inom SAS svara på.

Last edited:
Det ska inte finnas någon begränsning i vilken dryck som ingår, men exempelvis en GT räknas som två drycker (gin som en och tonic som en). Det ingår även ett paket nötter, samma som i Plus.
Det där måste ju vara ett dåligt skämt?!
Riktigt snålt om det stämmer (och inte bara ett missförstånd).

Det där måste ju vara ett dåligt skämt?!
Riktigt snålt om det stämmer (och inte bara ett missförstånd).

Tyvärr inte, sen är det som alltid med SAS olika beroende på vem du träffar ombord. Det med hänsyn till hur det är vanligtvis. Tanken är väl att du ska ta typ vin till maten och en whiskey till kaffet.

Om du inte har en premiummåltid ska det enligt riktlinjerna bli som följer: En alkoholfri dryck ingår. Dvs, beställer du en GT betalar du för gin-flaskan och inte tonic-burken, så länge du inte beställer någon annan alkoholfri dryck.

Till förrätt var det mörkt rågbröd med skagenröra, köttet var fläskkotlett och någon slags kikärtsröra med morötter och någon sparrisliknande grönsak. Till efterrätt var det marsipanbakelse fylld med blåbärssylt.

Fick inga nötter men en Mikkeller och en G&T.

Bilder kommer så fort Sas wifi tillåter....

Toppen