Senaste nytt

SAS introducerar ny Business Class i januari 2015

Min resa ARN-EWR, SFO-CPH i juni/juli har ny kabin på utvägen och gammal på hemvägen enligt SAS seatmap. Jag antar att man ska förbereda sig på att det blir gammalt och skraltigt hem?

Det där lär ju inte öka chanserna för en bättre service under ett tag framåt :(
Misslyckande kan man i alla fall hålla med om - från bägge sidor

En sak slog mig. Om man reser med sin respektive eller en kompis i nya kabinen, hur ska man egentligen seata sig för att bäst umgås? De två i mitten eller en vid fönstret och den andra på andra sidan gången?

Det där lär ju inte öka chanserna för en bättre service under ett tag framåt :(
Misslyckande kan man i alla fall hålla med om - från bägge sidor

Det måste ju va så otroligt irriterande att bli av med jobbet på detta sätt. En sak om ingen skulle ersatt. Jättetråkig situation för alla även SAS gissar jag?

Det är svårt att flyga planen utan bra besättning...men jag undrar snarast - hur gick upphandlingen av de nya planen till???
Har inte ett modernt bolag idag rutiner på upphandlingar där samtliga inblandade tillsammans kan ta fram de bästa produkterna och tjänsterna?
En "simpel" sak som crewrest borde inte vara nåt som överraskar??? vi får väl höra fortsättningen...

Det är svårt att flyga planen utan bra besättning...men jag undrar snarast - hur gick upphandlingen av de nya planen till???
Har inte ett modernt bolag idag rutiner på upphandlingar där samtliga inblandade tillsammans kan ta fram de bästa produkterna och tjänsterna?
En "simpel" sak som crewrest borde inte vara nåt som överraskar??? vi får väl höra fortsättningen...

Fuldstændig enig i, at en moderne virksomhed burde tage disse ting i opløbet og tilgodese så gode arbejdsvilkår som muligt for de ansatte, som så bedre kan levere den service vi som kunder forventer. Realiteten er dog, at kabinepersonalet ikke er blevet involveret i indretningen af deres nye arbejdsplads (har fået dette bekræftet af flere ansatte på langture) og derfor er man nu havnet i denne uheldige situation! Ikke godt nok!

Fuldstændig enig i, at en moderne virksomhed burde tage disse ting i opløbet og tilgodese så gode arbejdsvilkår som muligt for de ansatte, som så bedre kan levere den service vi som kunder forventer. Realiteten er dog, at kabinepersonalet ikke er blevet involveret i indretningen af deres nye arbejdsplads (har fået dette bekræftet af flere ansatte på langture) og derfor er man nu havnet i denne uheldige situation! Ikke godt nok!

Tyvärr en allt vanligare attityd/inställning hos svenska företag att fackligt arbete och anställdas inflytande handlar om att presentera färdiga förslag för "godkännande" snarare än att ta upp diskussion och samla in input tidigt i processen. Här har man skapat ett helt onödigt problem för sig själva, när man förmodligen istället kunde fått med sig personalen på ungefär samma lösning.

Toppen