Senaste nytt

SAS intern interline på olika PNR

JacobGBG

Medlem
Beklagar den felaktiga terminologin i topic men sitter med influensa och ett par nummer för stort huvud och kan ej tänka riktigt klart.

Ska åka GOT-ARN-EWR-CLE på SK+UA men ARN-EWR-CLE fare rules anger att jag endast får originatea i ARN. Jag tänker att jag bara bokar GOT-ARN separat och ber personal på landvetter vid avresa att skicka vidare mitt baggage på PNR #2 (dvs jag går inte ut och plockar på bandet och re-checkar). Föreställer mig att det ej bör vara några konstigheter för en hyffsat serviceminded agent. Någon som ser en fara med detta? Tänker mig att just för att det ska till USA så kan det bli grinigt.

Föreställer mig att det ej bör vara några konstigheter för en hyffsat serviceminded agent.

Det är väl just där faran ligger - att du behöver hitta en hyfsat serviceminded agent. Bör som sagt inte vara några större problem, men samtidigt inget du till 100% kan vara garanterad. Så gör du detta så bör du ju åka med första morgonflighten GOT-ARN för att ha gott om tid om något krånglar. (Om allt är i tid så ska det ju inte vara några problem rent tidsmässigt att hinna hämta upp väskan och checka in den igen, men blir det någon försening, inställd flight eller liknande så är det ju alltid en risk, och missar du flighten så har du ju ingen rätt att bli ombokad vidare).

Ett alternativ som kostar lite mer, men kan vara skönare på flera sätt är ju att flyga GOT-ARN kvällen innan och sova över på något hotell vid flygplatsen.
Du lär väl få hämta ut väskan då vid ankomst, men bör kunna checka in den igen för USA-flighten redan på kvällen innan du går till hotellet.
Du slipper dessutom åka från Landvetter vid kl 6, utan kan sova ut istället.

Beklagar den felaktiga terminologin i topic men sitter med influensa och ett par nummer för stort huvud och kan ej tänka riktigt klart.

Ska åka GOT-ARN-EWR-CLE på SK+UA men ARN-EWR-CLE fare rules anger att jag endast får originatea i ARN. Jag tänker att jag bara bokar GOT-ARN separat och ber personal på landvetter vid avresa att skicka vidare mitt baggage på PNR #2 (dvs jag går inte ut och plockar på bandet och re-checkar). Föreställer mig att det ej bör vara några konstigheter för en hyffsat serviceminded agent. Någon som ser en fara med detta? Tänker mig att just för att det ska till USA så kan det bli grinigt.
"ARN-EWR-CLE fare rules anger att jag endast får originatea i ARN", det gäller nog just biljetten från Stockholm - det borde vara möjligt att boka om till en biljett från Göteborg istället. Har du kollat det?

Ps. Krya på dig, speciellt så du inte är ute å reser sjuk!

Vilket pris har du hittat för SAS och UA har ju sagt ut sitt codeshare avtal. Jag har inte sett några SAS priser längre som tillåter UA...

Toppen