Jacob
Medlem
SAS var klart bättre på långlinjer år 1974 än de är idag, men så tog det också sin tid att komma någonvart för närmare 40 år sedan.
Vad sägs om Köpenhamn-Zürich-Lissabon-Rio de Janeiro-Viracopos-Montevideo-Buenos Aires-Santiago de Chile?
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Eller Köpenhamn-Zürich-Rom-Teheran-Karachi-Calcutta-Bangkok-Manila-Tokyo Haneda?
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Eller en tur ner till till Sydafrika? Köpenhamn-Wien-Aten-Nairobi-Johannesburg
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Skulle inte ha något emot att åka tillbaka i tiden och testa några av dessa linjer. Säkert ett riktigt äventyr!
Intressant också att se att SAS flög med Boeing 747 år 1974, främst på linjerna till Chicago och New York. Linjen Köpenhamn-New York gjorde också vissa dagar en mellanlandning i Bergen.
Här är kompletta listan på långlinjer år 1974:
1974: SAS Inter-Continental Route | AIRLINE ROUTE
Vad sägs om Köpenhamn-Zürich-Lissabon-Rio de Janeiro-Viracopos-Montevideo-Buenos Aires-Santiago de Chile?
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Eller Köpenhamn-Zürich-Rom-Teheran-Karachi-Calcutta-Bangkok-Manila-Tokyo Haneda?
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Eller en tur ner till till Sydafrika? Köpenhamn-Wien-Aten-Nairobi-Johannesburg
Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper
Skulle inte ha något emot att åka tillbaka i tiden och testa några av dessa linjer. Säkert ett riktigt äventyr!
Intressant också att se att SAS flög med Boeing 747 år 1974, främst på linjerna till Chicago och New York. Linjen Köpenhamn-New York gjorde också vissa dagar en mellanlandning i Bergen.
Här är kompletta listan på långlinjer år 1974:
1974: SAS Inter-Continental Route | AIRLINE ROUTE