Senaste nytt

SAS inför Wi-Fi på långsträckor - avvaktar bättre teknologi för kortdistansflygen

Det känns som de flesta här inte riktigt behöver vara uppkopplade på jobbet, för mig är det ett måste och helt avgörande för om jag ska behålla mina kunder eller de ska tröttna på mig.
Gränsen för mig går någonstans vid 3 timmar, längre än så vill de flesta inte vänta på svar. Nu flyger jag inte heller ofta mer än 2 timmar så det är sällan något problem. Riktigt problematiskt blir egentligen bara långsträckor dagtid, i synnerhet om de täcker hela arbetsdagen europeisk tid.

Kort sagt tycker jag SAS resonerar helt rätt, inte så viktigt på korta turer, men desto viktigare på långflygningar.
 
Tillägg, jag är snurrig, det är ingen som sagt något om ifall de behöver Wifi på arbetsdagen, vet inte vad jag kokade ihop i skallen :)
 
Jag har använt SAS internet ibland på ARN-OSL då det ibland funnits tillgängligt. Jag tycker att anslutningen fungerar ganska bra (duger till email, BC, slösurfande etc.) och kanske disconnectar en gång i halvtimmen, vilket jag kan stå ut med. Håller dock med om att det inte är en viktig faktor på korta flygningar.

På längre flygningar ser jag det som ett mycket trevligt komplement som gör att jag kan arbeta mer effektivt under flygresan. Jag inbillar mig att det är en begränsad mängd passagerare som använder anslutningen (den marknadsförs ju inte så mycket), vilket gör att de 10Mbit räcker hyggligt till skillnad på t.ex. Norwegians flighter där uppkopplingen är obrukbar (Aftonbladets förstasida tog 7 min att ladda klart, sedan gav jag upp).
 
Toppen