Cristoffer Cedergren
Medlem
Yes, alla mina bokningar också uppdaterade nu! Förhoppningsvis var strulet imorse bara idag då.Sedan lunch idag kan kunde jag se att de hade lagt till bagage på min bokning jag gjorde tidigare i veckan.
Yes, alla mina bokningar också uppdaterade nu! Förhoppningsvis var strulet imorse bara idag då.Sedan lunch idag kan kunde jag se att de hade lagt till bagage på min bokning jag gjorde tidigare i veckan.
Kanske OT men det är som du säger mindre intressant om man jämför förmåner men fortfarande behöver SAS (& skyteam) lösa anslutningar österut innan jag kan släppa LH. I år blir det Star Alliance österut och Skyteam västerut och en mix inom Europa. Om SAS fixar anslutningar vidare från ICN kanske det kan bli 100% skyteam nästa år.Jämför man nu EBG med Lufthansa Senator så blir det ännu mindre intressant att återkval för Senator. Detta var en riktig dealbraker SAS kom med mot Lufthansa, där bagageförmånen inte gäller på Light-biljetterna. Snygg vinst![]()
Har vi något svar på denna än? Jag tolkar det som bara incheckat baggage för guld och inge extra handbaggage?Tolkar jag det rätt att man som silver får checka in en väska men inte ta med sig handbagage? Och för guld/diamant både handbagage och två väskor?
För silver-medlem som reser på light-biljett gäller numer 1 incheckat bagage (23 kg) men enbart personligt föremål som handbagage, ingen 8kg kabinväska.Har vi något svar på denna än? Jag tolkar det som bara incheckat baggage för guld och inge extra handbaggage?
Du har även China Eastern strax från CPH till PVG och samarbetet mellan SQ och SAS.Kanske OT men det är som du säger mindre intressant om man jämför förmåner men fortfarande behöver SAS (& skyteam) lösa anslutningar österut innan jag kan släppa LH. I år blir det Star Alliance österut och Skyteam västerut och en mix inom Europa. Om SAS fixar anslutningar vidare från ICN kanske det kan bli 100% skyteam nästa år.
Drömmen hade varit om Korean Air öppnar upp en direktrutt från Seoul till Stockholm som komplement till SAS rutt till Seoul från Köpenhamn. Om de nu avser att inleda codeshare eller annat mer ingående samarbete med varandra.Om SAS fixar anslutningar vidare från ICN kanske det kan bli 100% skyteam nästa år.
Och Vietnam Airlines från CPH i höstDu har även China Eastern strax från CPH till PVG och samarbetet mellan SQ och SAS.
Jag tänker att China Eastern är ointressant så länge de flyger över Ryssland. SQ är väl enbart till SIN? jag får iaf inte upp anslutningar till exempelvis PVG när jag söker på SAS.Du har även China Eastern strax från CPH till PVG och samarbetet mellan SQ och SAS.
Innan SAS tog över BRA hade jag sagt, nä flytta allt till CPH men nu håller jag med. Så länge man kan ansluta från SK-inrikes och vidare från Seoul.Drömmen hade varit om Korean Air öppnar upp en direktrutt från Seoul till Stockholm som komplement till SAS rutt till Seoul från Köpenhamn. Om de nu avser att inleda codeshare eller annat mer ingående samarbete med varandra.