Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Enligt en säker källa så kommer SAS att backa från formuleringen pga ”mediestormen” som har varit. Nya menykort kommer att finnas på plats om några veckor, och precis som tidigare så kommer istället personalens omdöme att styra serveringen.

Mer fika till folket ! nu ska vi bara se till att få äkta sprattel vatten i SAS PLUS bara och lyckan är gjord.

På sas.se ligger den gamla menyn. Har de aldrig bytt ut den på webben eller är den gamla tillbaka? I appen är det den nya menyn med begränsningen på tre.

Denna nyhet rapporterades om på A Fly Guy (nånting sånt, minns inte namnet helt) - en Facebooksida för crew. Jag kan tala om att nyheten om max 3 togs emot väldigt positivt av alla som svarade. Den hade säkert 4.000 likes och omkring 700 kommentarer när jag kollade. 9 av 10 kändes som positiva, även om det var några som sa: Men om någon är full så är det väl min skyldighet att inte servera mer.

Så bland crew runt om i världen tyckte de att SAS var bra och progressiva med denna förändring. Nu är det ju inte en vetenskaplig undersökning, så man får ju ta det för vad det är, men tyckte det var en rolig sak att rapportera om här iaf. :)

Det där visar väl mest på en osäkerhet i rollen hos många i kabinpersonalen. Det är givetvis enklare att förhålla sig till en siffra en personligt omdöme. Men även på hur mycket frustration som skapats hos många resenärer i takt med ständiga neddragningar.

Toppen