Senaste nytt

SAS inför gräns på tre alkoholhaltiga drycker per resa i SAS Plus

Någon som har erfarenhet av att vara diamond och resa i go inom Europa i ett större sällskap? Kan man beställa lite extra och dela med sig, eller hur bör man tänka? Hur många chanser får man på sig på en flight till södra Europa?
Regeln är väl om jag minns rätt dryck till Diamond plus familj eller en medresenär.
Familj har blivit ett rätt urvattnat begrepp i pk-världen och ingen vet väl hur din familj ser ut, så om du vill tänja på det hela kan du alltid dra det kortet.
En mer rimlig hantering är väl att beställa till dig själv och möjligen fråga om de i ditt sällskap som sitter närmast dig kan åka med på förmånen.

Regeln är väl om jag minns rätt dryck till Diamond plus familj eller en medresenär.
Familj har blivit ett rätt urvattnat begrepp i pk-världen och ingen vet väl hur din familj ser ut, så om du vill tänja på det hela kan du alltid dra det kortet.
En mer rimlig hantering är väl att beställa till dig själv och möjligen fråga om de i ditt sällskap som sitter närmast dig kan åka med på förmånen.

SAS har definierat familj rätt noga när det gäller loungeaccess (barn och föräldrar) så du kan utgå från att det är det som gäller även för drycken.

Någon som har erfarenhet av att vara diamond och resa i go inom Europa i ett större sällskap? Kan man beställa lite extra och dela med sig, eller hur bör man tänka? Hur många chanser får man på sig på en flight till södra Europa?
Missbruka inte denna förmån. Den är extremt bra och bland det bästa värdet jämfört mot EBG. Missbruk likt detta kommer leda till att det försvinner.

De gånger jag rest med mer än 1 vän har jag bara sagt till crew "jag har ett litet problem idag, reser med två vänner och kan bara bjuda en, hur löser vi det"?
Inte helt ovanligt att de då bjuder även den tredje. Ärlighet varar längst och tror att crew också uppskattar det.

Har för mig att jag har sett nått hur SAS hanterar fri dryck på max tredestinationerna för Diamonds i Plus respektive Go men hittar inte det?

Åkte till till södra Europa med bekanta (jag hade bokat för mig själv +8 andra).Den vänlige pursern såg på eget initiativ till att alla på bokningen fick kostnadsfri dryck och sade något om "diamantsällskap" till den som serverade. Men detta är inget jag förväntar mig. På returen blev det snällt till att betala.

@FF#1 Jag har aldrig råkat ut för den regeln som EBD i plus. Senast förra veckan fick vi fler än tre enheter var utan minsta diskussion från en destination i södra EU på listan.

Toppen