Senaste nytt

SAS hyr in kapacitet från HiFly och Smart Lynx sommaren 2023

nissefalk

Medlem
Det har avslöjats att SAS hyrt in ett bolag vid namn Smart Lynx från Lettland. Åtta (8) gamla Airbus skall trafikera SAS- linjer inrikes Sverige och ut i Europa. Två timmars försening i förrgår från Malaga till Arlanda. Jag reste igår från Zurich. Försening 1,5 timme. Kabinpersonalen talade inte skandinaviska, enbart dålig engelska. Tveksamt om man vill använda detta lettiska bolag då man lurats att köpa en dyr SAS-biljett!
 
Det har avslöjats att SAS hyrt in ett bolag vid namn Smart Lynx från Lettland. Åtta (8) gamla Airbus skall trafikera SAS- linjer inrikes Sverige och ut i Europa. Två timmars försening i förrgår från Malaga till Arlanda. Jag reste igår från Zurich. Försening 1,5 timme. Kabinpersonalen talade inte skandinaviska, enbart dålig engelska. Tveksamt om man vill använda detta lettiska bolag då man lurats att köpa en dyr SAS-biljett!
Tror inte förseningen var enbart SAS fel, flög själv till och från Zürich igår med edelweiss samt Swiss och det var stora förseningar på mängder av plan, delvis pga något strul/strejk i Frankrike som orsakade följder även i Schweiz enligt kapten.
 

WF789

Medlem

Samme trådstarter der, og disse trådstartene er de eneste innleggene han har.
 

Sir Lemon

Medlem
När man talar om… hmm.. nu är det dags att pröva Xfly iaf helt överraskande ;) GOT-ARN Främre bagagehyllan över oss på 1A var fri för oss att disponera.
 

Attachments

  • 6D190078-B876-42C6-9DAE-16B6F347FC58.jpeg
    6D190078-B876-42C6-9DAE-16B6F347FC58.jpeg
    970,8 KB · Visningar: 92

hco

Medlem
En annan negativ punkt jag sett i tråden var att personalen hade sina väskor i främre delen, räckte med att jag sa till att jag inte kommer gå bak till rad 10+ för att hämta/vänta på väskan, så flyttade de raskt på sina egna väskor. Vill även tillägga att jag inte mäter ens över 170 cm, så jag kan inte ha varit skärmande på något sätt.
Främre bagagehyllan över oss på 1A var fri för oss att disponera.
En sån självklarhet. Det ska man verkligen inte behöva påpeka som resenär.
 

Sir Lemon

Medlem
En sån självklarhet. Det ska man verkligen inte behöva påpeka som resenär.
Tog även en för laget och sålunda kan nämnas att de hade stenkoll på svensk lagstiftnings påbud att det bara går ingå en alkoholisk enhet på intra-Sverige/person. ;) Flygtiden blev 40 min och riktigt komfortabel. Uppskattar den typen av plan vi hade. Tyst och skönt. 22 min efter take-off påbörjades nedstigningen och sedan blev det lite sightseeing över Uppland före landning.
 
Last edited:

Flyg-Arn

Medlem
SAS är inte ”bekymrade” men vad säger vi kunder om detta ? Att SAS inte lyssnar på oss som får nitlotten att komma påsen sådan flight. Samtidigt har SAS sålt 10 st A320neo……
94D38EA3-8B9E-46C2-BE91-34CA9452F3C4.jpeg
 
Toppen