Svårslaget resesätt om man sitter längst fram eller på 21C med en ocean av benutrymme! Måste även säga att jag gillar den extremt trånga utgången bak också!
Kommer verkligen sakna dessa - i jämförelse är det en pina att sitta i de nya 737-800!
På Airliners går snacket att det kanske är Delta Airlines som är i tresserade av SAS återstående MD80?
Delta har över 110 MD88 och flyger fortfarande riktiga Douglas DC9or också.
DL har även damsugit världen på MD90, SAS 12 MD90 finns hos Delta nu.
DL ska även köpa Air Trans uppemot 80 Boeing 717.
CEO på Delta är även ett känt stort fan av McD rymdraket produkter med DC9, MD80, MD90 & snart även B717 i flottan
Flög LN-RLE, Kettil Viking, igår BRU-CPH. Härlig upplevelse att sitta i en nästan 30 år gammal kärra (levererad i oktober 1985...). Det är flygkvalitet det.
MD87 SE-DIP är en sann överlevare. Kärran flögs från Roswell, USA 15/9 som N542PT, deliveryflight for Kam Air i Afghanistan.
Jag antar att det krävs rediga grejor i Afganistan tuffa klimat!
På länken nedan kan ni se många fina bilder på SE-DIP när hon tjänade SAS.
Någon mer än jag som väljer avgång efter MD-80? Igår Njal Viking, LN-RMS från OSL-CPH. Mkt behaglig tur trots att det var knökfullt. Ska sammanställa alla MD-80 jag åkt med sedan jag började regga nummer och namn!
Om jag kan välja fritt så väljer jag hellre en avgång med MD-80 än en med 737-600/700/800. Har dock inte genomskådat hur SAS planering ser ut så jag måste titta på "detaljer" vid varje bokningstillfälle. Det verkar inte finnas några fasta avgångar med en viss typ på min pendlingssträcka.
Så mycket raket tycker inte jag MD-80 är, speciellt inte om man jämför med CRJ-900 som är mitt favoritplan Däremot är 1D en kär vän som kommer saknas. Utom när man blir ombedd flytta fötterna 10ggr under 1 timmes flygning mellan CPH-ARN för att pursern har sin väska i garderoben framför 1D och inte förstår att hon bör flytta den för att inte störa mig när jag försöker sova på sista flyget hem. men men I digress.