Senaste nytt

SAS har registrerat någon annans uppgifter på min profil

En mycket otrevlig man förklarade för oss som att vi var dumma i huvudet att det inte går att ha samma EB-nummer på bådas biljetter. Systemet känner av det och tillåter det inte så det är ingen idé att jag ens tittar sa han.
För några år sedan när jag bokade bonusresor med mina bmi Diamond Club miles, brukade det att stå mitt bmi bonuskortnummer på alla passagerares bonuskortnummer, om jag inte ändrade det efteråt.
Jag skall åka med familjen till London i morgon och där är vi 4 st som har eurobonuskort med samma efternamn, känns lite risky...:)
Dubbelkolla vid incheckningen. Jag tog printscreen på alla bokningar osv för att vara helt säker på att allt var rätt, men vi flygplatsen fick jag ett annat besked :/
Om ni har bokat resan direkt hos SAS kan ni också kolla det på SAS.se
Om man har Amadeus bokningsnummer kan man kolla varje passagerares registrerade bonuskortnummer på CheckMyTrip.
Så vill ni dubbelkolla behöver ni inte alltid vänta tills ni kommer till flygplatsen.

Problemet var att i bokningen på sas stod rätt nummer. Likadant i check My trip och My flights. På flygplatsen visade det sig att det blev fel när vi printade boardingkorten.

Först då vände vi oss till sas

@johhenrik kanske borde kolla sitt EuroBonus konto en extra gång så att inget tokigt har hänt. Det finns ju som sagt rätt många i det här landet som delar hans för och efternamn ;)

Har hänt en arbetskamrat till mig.
Har hänt mig på SAS samt hänt mig på Scandic pga jag har samma namn som en miljon andra svenskar...

På SAS blev jag ombokad till Bangkok när jag var på väg till Barcelona. De löste det dock i Guldincheckningen. När jag kom till gaten för ARN-CPH tog de en snubbe åt sidan pga nått strul. Han hade en Thailändsk familj med sig, så jag chansade och frågade om han hette johhenrik. Det gjorde han och såg rätt förvånad ut, eftersom han inte kände igen mig. Jag förklarade för honom vad som hänt och att de nog löser det åt honom iaf.

På Scandic avbokade de mig pga de trodde det var en dubbelbokning. Var ju mindre roligt när det var en konferens och det var fullt. Fick tillslut ett rum stort som en skokartong...

För några år sedan när jag bokade bonusresor med mina bmi Diamond Club miles, brukade det att stå mitt bmi bonuskortnummer på alla passagerares bonuskortnummer, om jag inte ändrade det efteråt.

Om ni har bokat resan direkt hos SAS kan ni också kolla det på SAS.se
Om man har Amadeus bokningsnummer kan man kolla varje passagerares registrerade bonuskortnummer på CheckMyTrip.
Så vill ni dubbelkolla behöver ni inte alltid vänta tills ni kommer till flygplatsen.

Problemet var att i bokningen på sas stod rätt nummer. Likadant i check My trip och My flights. På flygplatsen visade det sig att det blev fel när vi printade boardingkorten.

Först då vände vi oss till sas

Jag har brutit mot @agehall's budord och bokat min challengeresa genom resebyråer eftersom det i slutändan blev närmare 1000kr billigare på samtliga legs.
I efterhand har jag gått in på SAS-appen och registrerat bokningarna via mitt EuroBonuskonto och nu finns de registrerade även på SAS enligt konstens alla regler.
Jag misstänker att det inte spelar någon större roll eftersom @Impendill hade allt klart och kontrollerat så det lär väl vara bäst att dubbelkolla när man skriver ut samtliga boardingkort. :) SK-IT är ju inte att lita på...

Toppen