Senaste nytt

SAS har höjt poängpriset för Star Alliance awardbiljetter

palmen

Moderator
Detta var väntat, då priserna inte ändrats på väldigt länge och möjligheten att tjäna poäng fullkomligen exploderat senaste åren.

Absolut är det tråkigt för oss, men det är bara att gå vidare. Hittar man ett bättre program är det bara att byta till det.

SAS vill minska antalet EBG/D, det är rätt uppenbart med senaste ändringarna samt att man nu vill att vi ska bränna mer poäng av de vi samlat på oss.
 

chazzie

Medlem
Fair enough att man har anledningar att höja poängkostnaderna, det är trots allt de som betalar när vi löser in och det är de som gör spelreglerna. Däremot kan jag tycka att man åtminstone kan gå ut med ett mail till samtliga medlemmar att "vi justerar priset på bonusresor från idag" eller liknande istället för att bara ändra tabellen och låssas som att det regnar. Jag kan även förstå till viss del att de inte vill annonsera allt för tidigt i förväg för att undvika "snabbokningar" och därmed förlora mer poäng för inlösen.

Som sagt, tråkigt för oss, men det är väl bara att gilla läget, poängkostnaderna har varit samma sen jag gick med 2013 och förmodligen ett tag innan det, men med de AVIS-kampanjer som varit så är faktiskt inte den där First-resan så dyr i jämförelse med revenue-priser så vi får nog vara ganska nöjda ändå, de kunde ha höjt betydligt mer! Jag är på förekommen anledning mycket nöjd med att jag bokade min Nya Zeeland-resa i somras och slapp hosta upp 35k till nu, men å andra sidan blev min tänkta kommande award till Sydamerika dyrare... Det som förhoppningsvis gör det bättre är att priserna kanske ligger kvar på denna nivå ett bra tag i alla fall. Kommer mer väldigt bra kampanjer att tjäna poäng på så är vi snart ombord en F-kabin igen och postar i "Hälsningar från luften"-tråden mina vänner.
 

staff

Medlem
Nu samlar jag inte poäng på Eurobonus så påverkas inte av detta, men det känns som att det var en tidsfråga innan detta skulle ske med tanke på hur 'lätt' det verkar vara att skrapa ihop poäng till långa bonusresor med 2-for-1-voucher från Amex.
 
Toppen