Senaste nytt

SAS har fått upp ögonen för status som säljs

Jacob

Medlem
I samband med att denna förmån lanserades i april 2014 hade jag ett samtal med EuroBonus. Det dök ganska omedelbart upp diskussioner i SAS-forumet med folk som var intresserade av att köpa kort och vi som drev sidan då hade ingen som helst lust att åka på problem.

Resultatet blev det som går att läsa i denna tråd:
Regler kring byte av EuroBonus extrakort på BusinessClass | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor

Eftersom den enda plats i forumet där detta får diskuteras inte är ett publikt forum och dessutom kräver ett visst antal inlägg och medlemstid får det räknas som ett slutet sällskap och att det därmed görs mellan vänner. I övrigt är det upp till var och en att se till att man inte bryter mot några regler eller villkor.
 

JWD

Medlem
Fast det som är positivt är om du väntar tills du blir nedgraderad till silver, sen tar emot guld kort, då har du guld i den samt eftergörande period, så du maximerar tiden. Så kan ju vara bra att veta och deala med din vän med diamond. :)

Ja där sa du några sanningens ord som jag faktiskt inte hade en tanke på. Underbara forum hehe :)
 

Berglund

Medlem
Men man får ju ge bort det till vem man vill eller? Hur kan dom begränsa/kontrollera detta? Konstigt att SAS kan säga "du får ge det till vem du vill, men inte mot ersättning"... Hur kontrolleras detta, ngn som har erfarenhet?
Ett bra sätt att bli av med sin status och få *uppleva den ohejdade glädjen* att få sitt Eurobonuskonto med alla poängen låst och blockerat är just att på ett öppet forum fundera kring att bryta mot reglerna. Ingen kan förstås kontrollera vad du och din kompis kommer överens om hemma i soffan men min starka rekommendation är att hålla sig långt borta från att köpa och sälja status eftersom det just är förbjudet och straffet är hårt!
 
Toppen