Senaste nytt

SAS har återöppnat sin nya Gold Lounge på Stockholm Arlanda

Ja så är det absolut, såklart.. Kommunerna får precis vad de har kravställt och beställt: billigast möjliga "mat". Varför tror du kommunerna får massiv ritik från skolor/föräldrar. Men flera av kommunerna har såklart viktigare saker att lägga pengar på än vår framtida generation.. men kommunpolitik gör sig inte väl här iaf så slut OT :)
Nu jobbar jag inte för Sodexo men med måltidsfrågor på annat håll. Men jag jobbade på bemanning för Sodexo för en 8-9 år sen och då drev dom bla inhouse lunchrestaurangerna och representationsmatsalarna på några av dom stora bankernas HK i Sthlm och även konsultfirmor. Och där var det kort sagt verkligen ingen dålig mat! Snarare lyx. Så allt handlar om, även för SAS, vad beställaren vill ha och vill betala för.

Nu har det gått en några dagar in i februari, har själv inte varit i loungen på ARN, men ni som varit där märkt någon skillnad, @Tommy såg lite ny personal samt förändring av dryckesutbudet , någon skillnad av matutbudet?

När jag var i SAS Guld i slutet av Jan så var där en SAS anställd, troligen från HK eller något.
Hon satt med dator och diskuterade med dom som jobbade där om förändringar.
Såg att dom peka och diskuterade olika saker som sen skrevs ner på datorn av HK människan.

När jag var i SAS Guld i slutet av Jan så var där en SAS anställd, troligen från HK eller något.
Hon satt med dator och diskuterade med dom som jobbade där om förändringar.
Såg att dom peka och diskuterade olika saker som sen skrevs ner på datorn av HK människan.
I fredags gjordes något liknande i T4 loungen. Överhörde något som lät som att SAS ska ha egen personal på plats där framöver.

Nu har det gått en några dagar in i februari, har själv inte varit i loungen på ARN, men ni som varit där märkt någon skillnad, @Tommy såg lite ny personal samt förändring av dryckesutbudet , någon skillnad av matutbudet?
Utbudet på mat och frukost har tagit en litet steg nedåt. Vid senaste besöket var den varma maten varm blomkål (som var slut) . Till det erbjöds morötter och linser.

Förra veckan upplevde jag frukostutbudet som identiskt. Förutom att kaviaren nu kom i en glasburk och att gurkan var skivad istället för i stavform.
Får se om det även gäller imorgon bitti.

Toppen