Senaste nytt

SAS (handling) förstörde resväskan!

Utan att hänga ut andra flygbolag så flög jag med ett röd/blått/vitt bolag för något år sedan där väskan gick sönder. "Ojdå, jag beklagar" fick jag som svar den gången.

Nu finns det ju åtminstone 4 bolag som använder de färgerna, ett norskt (eller norskägt snarare) två brittiska och ett amerikanskt
Om vi håller oss till det norska så är deras policy "ersätter inte väskor av typen plastskal med blixtlås då dessa inte klarar av de påfrestningar som incheckat bagage utsätts för. "

• Gilla
Reactions: pep
Om du menar SAS så gör de det, fast de ser hellre att dessa försöker repareras i första läget. I januari i år blev jag hänvisad till KDKK i skycity för reparation av min Rimowa.

Fick häromåret en av väskorna manglade när jag flög KLM CAI-AMS-ARN. Det tog 2 månader innan det kom brev och en ursäkt.... Har slutat flyga KLM då man trots många timmars väntan i AMS haft med bagage där än hemma i garderoben...

Jag fick ett hjul på cykelväskan förstört på inrikesflygning - upptäckte hemma i RNB men kunde bara hitta hur man anmäler skadat bagage om man landar på ARN, MMX eller GOT... så det blev ingen anmälan...

Fick min nio (9) år gamla 2hjuöls Titanväska spräckt av Widerö eller SAS i fredags. Efter tio minuters kö (nummerlappsmaskinen på Kastrup var död så ingen EBD prio var möjlig) och cirka 60 sekunders handläggning av SAS bagage claim rullade jag iväg med en helt ny fyrhjuls EPIC-väska. Verkligen kanonservice!

Fick min nio (9) år gamla 2hjuöls Titanväska spräckt av Widerö eller SAS i fredags. Efter tio minuters kö (nummerlappsmaskinen på Kastrup var död så ingen EBD prio var möjlig) och cirka 60 sekunders handläggning av SAS bagage claim rullade jag iväg med en helt ny fyrhjuls EPIC-väska. Verkligen kanonservice!
Epic va märket jag fick också.

Vi har samma positiva erfarenhet. Barnvagnen gick sönder på flyget till stavanger. Lämnade in den på lagning, och räkningen gick direkt till sas. Kostade över 3000 kr. Verkligen bra hanterat.

Nu finns det ju åtminstone 4 bolag som använder de färgerna, ett norskt (eller norskägt snarare) två brittiska och ett amerikanskt
Om vi håller oss till det norska så är deras policy "ersätter inte väskor av typen plastskal med blixtlås då dessa inte klarar av de påfrestningar som incheckat bagage utsätts för. "
Bra att veta då det är en sådan väska vi har. Nu har vi iofs inte flugit N på över sex år, men ändå.

Landade nyss från Oslo och låsknappen på teleskophandtaget hade fastnat i nedtryckt läge. Ingen big deal (går kanske att pilla ut) men påpekade detta till SAS som sprang och hämtade en ny väska.

uploadfromtaptalk1440082901502.jpg

Toppen