Senaste nytt

SAS höjer priserna för bonusresor med partnerflygbolag?

Skit i tillgång till partner awards. SAS bör först fixa tillgång till sina egna bonus flyg först. Det har de 100% kontroll över.
De kör ju samma som alltid, 2/4/4 platser per longhaul med undantag för "lov". Sen har det ju varit ett stort hack i maskineriet från mitten på maj och framåt 2026, det bör de definitivt fixa och troligtvis kommer det ett stort bulksläpp inom sinom tid.
 
Kul att någon fiskar ut favoriten Lafferkurvan. Problemet här är att SAS inte behöver bry sig enkom om poängintäkt, utan det intressanta är hur många poäng de lyckas bränna. Det finns någon som sitter och räknar den positiva effekten på EB-poäng som brinner inne. Så SAS vill ju maximera antal poäng som lämnar deras skuldkonto i utbyte mot minsta möjliga kostnad, samtidigt som man vill maximera antal poäng som partners köper till sina kunder. Laffer får ta in några till parametrar och kanske dimensioner också.

Kör!

Janneskurvan kommer bli din Legacy!

Någon parameter eller dimension låter rimligt.

Men kan inte outnyttjade poäng nettas mot intäkter, minskade kostnader? Skulden är redovisningmässigt viktig dock anser revisorerna.

Men nu blir det OT.
 
De kör ju samma som alltid, 2/4/4 platser per longhaul med undantag för "lov". Sen har det ju varit ett stort hack i maskineriet från mitten på maj och framåt 2026, det bör de definitivt fixa och troligtvis kommer det ett stort bulksläpp inom sinom tid.
Eller så kommer en övergång till Flying Blue...
 
De kör ju samma som alltid, 2/4/4 platser per longhaul med undantag för "lov". Sen har det ju varit ett stort hack i maskineriet från mitten på maj och framåt 2026, det bör de definitivt fixa och troligtvis kommer det ett stort bulksläpp inom sinom tid.
På longhaul, ja. Men på shorthaul har det strypts rejält.
 
De kör ju samma som alltid, 2/4/4 platser per longhaul med undantag för "lov". Sen har det ju varit ett stort hack i maskineriet från mitten på maj och framåt 2026, det bör de definitivt fixa och troligtvis kommer det ett stort bulksläpp inom sinom tid.
De har släppt platser till och med 17 juni (i alla fall CPH-ORD). Men enbart 4 i ekonomi per avgång.
 
Last edited:
Hade man tagit bort 2x multiplikatorn på VN, UX, CI så får de mer än gärna höja priserna till de priser som angivits i den nya tabellen. Alla. Dagar. I. Veckan.

Sannolikheten är större att multiplikatorn avslöjar nya målpriset än att de plockar bort multiplikatorn.

De kör ju samma som alltid, 2/4/4 platser per longhaul med undantag för "lov". Sen har det ju varit ett stort hack i maskineriet från mitten på maj och framåt 2026, det bör de definitivt fixa och troligtvis kommer det ett stort bulksläpp inom sinom tid.

Man kan hoppas! Men jag hade varit försiktig med resonemanget ”för så här SAS alltid gjort förr”.
 
De kör ju samma som alltid, 2/4/4 platser per longhaul med undantag för "lov". Sen har det ju varit ett stort hack i maskineriet från mitten på maj och framåt 2026, det bör de definitivt fixa och troligtvis kommer det ett stort bulksläpp inom sinom tid.
Inte på alla avgångar.
Oavsett, varför kan de inte köra 4/8/8 eller 6/8/10?
Det styr de 100% över själva.
 
Toppen