Senaste nytt

SAS höjer priserna för bonusresor med partner flygbolag 1 december 2025

Har inte följt denna tråd eftersom jag har inte varit intresserad av bonusresor med partners. Med såg just att de har även höjt priset för sina egna bonusresor till USA. Var tidigare 50.000 i Business och är nu 60.000. Det gör det ännu mer intressant att använda sina AMEX poäng för Avios jämfört med Eurobonus poäng.
En T/R i Business till Boston kräver nu 3.480.000 AMEX poäng för SAS och 2.500.000 AMEX poäng med Finnair. En skillnad på nästa 40%. Eller 245.000 kr mer i spend om man har points plus och räknar med en genomsnitt av 4 AMEX poäng per krona. Lägg till svårigheten att hitta business class med SAS till USA om man inte är otrolig flexibel och kan resa med kort varsel (eller betalar för en tjänst för att övervaka tillgänglighet) blir det ännu mindre intressant att fokusera på insamling av Eurobonus poäng, eftersom det är nästan bara Business Class long haul som ger bra valuta för poängen.
Är det så mycket lättare att hitta Awards med Finnair till USA?

Alltså jag hittade en ToR från Arlanda till Taipei, ekonomiklass. Jag använder Amex 241 voucher. För 2 personer blir det 180 000 EB poäng... Kan det verkligen stämma?

Förr åkte jag för 165 000 EB till Tokyo för 2 pers i Business Class...

Om du har hittat resan med något av de bolagen där SAS kräver dubbla poäng. China Airlines / Air Europa eller Vietnam Airlines

Toppen