Senaste nytt

SAS höjer poängpriser på Star Alliance. Utan förvarning [igen]

Lite typiskt SAS. Snabbt och hoppas ingen märker det..

Dock om jag väldigt tittar på @Homer detaljer så känns det som det är några rejäla tankevurpor med särskilt Singapore/Malaysia frånkopplat Thailand samt kanske Filippinerna/Indonesien? Sen är den Aus/NZ samt öarna som blir dyrare. Har SAS anställd de som var ansvariga för geografi på US Dividend Miles kanske? Det är väl just vissa populära resmål som Bali och Singapore som åker iväg? 45.000 poäng mer för att åka till Singapore jämfört med Bangkok känns märkligt.

Var ju ingen nådig höjning heller. Nästan 100k på First till Stillhavsområdet...
Och nästan 70k för delar av Sydostasien

Kort, hyrbilar, hotell, kampanjer.
Tycker det öser in pong fortsatt.
Flyger sällan ekonomi så det är inte direkt något som påverkar mig enormt.

Dock trist de inte säger något i vanlig ordning :)

De har ju dock strypt kranen totalt i SAS ekonomi där man enkelt tjänade mängder poäng förr.

Va!
Loggade in och kollade???
På min sida är det samma tabell som förut, kollade både med datorn och plattan och samma tabell
Screenshot_20210118-171630_Chrome.jpg

Får de verkligen göra så isåfall, då det enligt dem själva ska meddelas i god tid innan ändring
Screenshot_20210118-171207_Chrome.jpg

Kort, hyrbilar, hotell, kampanjer.
Tycker det öser in pong fortsatt.
Flyger sällan ekonomi så det är inte direkt något som påverkar mig enormt.

Dock trist de inte säger något i vanlig ordning :)
Flyger iofs sällen ekonomi heller... numera. Gjore det med Sas förut. Nu blir det bara plus eller business med Sas. Men majoriteten av mitt flygande har flyttats till andra bolag.
Min uppfattning är att de dragit ner markant på kort, hyrbilar, hotell och kampanjer också om man jämför med tidigare.

Tycker tvärt om.
Byter man kort några gånger om året och tänker lite på vissaval så är det extremt lätt att få ihop poäng.
Men visst man vill ju alltid ha mer =P

Flyger iofs sällen ekonomi heller... numera. Gjore det med Sas förut. Nu blir det bara plus eller business med Sas. Men majoriteten av mitt flygande har flyttats till andra bolag.
Min uppfattning är att de dragit ner markant på kort, hyrbilar, hotell och kampanjer också om man jämför med tidigare.

Tråkigt, men om det skulle innebära större tillgänglighet så hade jag kunnat köpa det. Nu får jag köpa det med med sämre tillgänglighet än tidigare.

Toppen