Senaste nytt

SAS Group Interim report January-September 2012

Nästa kritiska datum är alltså 18 november då styrelsen ska bedöma om det finns förutsättning för genomförande. Om inte uppgörelse har nåtts med PO om lönesänkningar, premiebestämd pension etc. så tar styrelsen beslut om konkurs då....

Litet ultimatum där...

Mvh
/NotRyan

Nästa kritiska datum är alltså 18 november då styrelsen ska bedöma om det finns förutsättning för genomförande. Om inte uppgörelse har nåtts med PO om lönesänkningar, premiebestämd pension etc. så tar styrelsen beslut om konkurs då....

Litet ultimatum där...

Mvh
/NotRyan

Nej en konkurs kommer inte beslutas om så tidigt. Man kommer vrida och vända och stöka och böka så länge det går.

Ja.... och så sköts beslutet ytterligare en vecka, minst :(

Jag behöver betala hotell & fotbollsbiljetter etc för min resa som sker om tio dagar.... Inte lust att förlora ytterligare 5.000SEK om det inte löser sig denna vecka.

Nu tror ju jag att PO kommer att falla till föga och godkänna detta, eller det vore idiotiskt om dom inte gjorde det...

Kan ju bli andra abrovinker också, ex. att svenskarna går med på det, men danskarna och norrmännen inte gör det. Då tror jag att företagsledningen väljer att nyttja sin självklara rätt att leda och fördela arbetet (då krediterna är villkorade så).

Mvh
/NotRyan

Facket kommer skrika utpressning. Till viss del har dom rätt, men SAS ledning har gjort det som är deras jobb, att ta fram och räkna på en plan som gör att företaget skall kunna fortsätta.

Tror ni det blir någon strejk bland SAS personal innan söndag? Både i Danmark och Norge är ju facken hos SAS ganska militanta...

En strejk skulle vara ett högst korkat beslut från facket.

Last edited:
Tillägg:

SAS kommer i det långa loppet aldrig överleva med nuvarande struktur. Det behöver inte betyda att alla som arbetar där skall bli arbetslösa.
SAS mk II (Swedish Airlines System) a la LX (Swiss) borde vara den bästa lösningen?

Toppen