Senaste nytt

SAS Gratulerar med 1000 poäng

Fick inte mina poäng trots anmällan varpå jag mailade med diamant supporten. Kan eventuellt förstå att kampanjen inte gällde för Bonus-resor och jag kommer lätt hinna göra revenue resor inom tidsfrist om jag inte väljer att lämna SAS pga svaret jag fick. Som EB Diamond fick jag detta svar:
Hej XXX.

Det står däremot klart och tydligt under våra medlemsvillkår att du inte kan tjäna några poäng på resor bokade på bonuspoäng, och det står inget i kampanjen om att det görs ett undantag från detta, så försök inte.

Kampanjen gäller för resande på våra ordinarie prisbiljetter, så det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni om du vill kunna få dina 1000 extra poäng.

Jag uppfattade detta svar som otrevligt. Vadå: "så försök inte". Kanske är jag känslig :D

Skrev personen "medlemsvillkår" med "å"... Det kanske kan vara lite beskrivande för åldern på personen och då även hur mailet är utformat. Dock inte sagt att det är ok att skriva så. Jobbar man inom kundservice så ska man uppträda korrekt oavsett. Det är inte riktigt läge att "skoja till" det.

Även kommentaren att "det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni" är ju också lite konstig...

Fick inte mina poäng trots anmällan varpå jag mailade med diamant supporten. Kan eventuellt förstå att kampanjen inte gällde för Bonus-resor och jag kommer lätt hinna göra revenue resor inom tidsfrist om jag inte väljer att lämna SAS pga svaret jag fick. Som EB Diamond fick jag detta svar:
Hej XXX.

Det står däremot klart och tydligt under våra medlemsvillkår att du inte kan tjäna några poäng på resor bokade på bonuspoäng, och det står inget i kampanjen om att det görs ett undantag från detta, så försök inte.

Kampanjen gäller för resande på våra ordinarie prisbiljetter, så det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni om du vill kunna få dina 1000 extra poäng.

Jag uppfattade detta svar som otrevligt. Vadå: "så försök inte". Kanske är jag känslig :D

Jobbade 6 månader som support inom IT nere i Holland för många år sedan och fick en obeveklig utbildning i hur man ska uppträda via mail. Hade jag skrivit något i närheten av detta mail så hade jag fått ett och annat nyp i örat. I dina skor skulle jag inte släppa detta utan höra av dig till den som är ansvarig och meddela att det finns förbättringspotential här. Det är trots allt deras rykte som står på spel i slutändan. Kanske återkommer de med en trevlig gest som tack för att du har lyft upp detta till ytan.

Vände det en vända till till diamant supporten:
Hej!
Jag vill som sagt ha en förklaring från ansvarig chef angående kundbemötandet nedan. Att kunna stava till villkor när man jobbar på medlemsservice bör också eventuellt vara meriterande.

Jag bryr mig faktiskt om SAS anseende. Ser fram emot förklaring, ursäkt mm.

Fick då detta svar från samma agent:

Hej XXX,

Du är vällkommen att kontakta SAS Customer Care genom följande länk om du har klagomål på hur du har blivit bemött: Kontakta Customer Care - SAS

Med vänlig hälsning
XXXX YYYY
SAS Travelagent
SAS Scandinavian Airlines System AB
+46 (0) 770 727 727

Vände det en vända till till diamant supporten:
Hej!
Jag vill som sagt ha en förklaring från ansvarig chef angående kundbemötandet nedan. Att kunna stava till villkor när man jobbar på medlemsservice bör också eventuellt vara meriterande.

Jag bryr mig faktiskt om SAS anseende. Ser fram emot förklaring, ursäkt mm.

Fick då detta svar från samma agent:

Hej XXX,

Du är vällkommen att kontakta SAS Customer Care genom följande länk om du har klagomål på hur du har blivit bemött: Kontakta Customer Care - SAS

Med vänlig hälsning
XXXX YYYY
SAS Travelagent
SAS Scandinavian Airlines System AB
+46 (0) 770 727 727

"Vällkommen"... ??? Skrev de det i mailet?
Apropå stavning...

Fick ett mail idag med erbjudanade om 1000 extrapoäng från SAS. Fick även grattismail från Miles and More och en LH-voucher på 180 kr som gäller som delbetalning nästa gånga jag bokar en LH-flight. Är statuslös hos båda. Dock inget mail från BA ännu, där jag har guld:(

Toppen