Senaste nytt

SAS Gratulerar med 1000 poäng

Jag fick mail och fick en period efter min födelsedag där jag skulle flyga som jag hade flera bokade resor så jag fick poängen bara som extrapoäng helt enkelt. jag fick även dubbla poäng eftersom att det var inom den perioden man fick det på vissa sträckor för samma flyg.

Fick inte mina poäng trots anmällan varpå jag mailade med diamant supporten. Kan eventuellt förstå att kampanjen inte gällde för Bonus-resor och jag kommer lätt hinna göra revenue resor inom tidsfrist om jag inte väljer att lämna SAS pga svaret jag fick. Som EB Diamond fick jag detta svar:
Hej XXX.

Det står däremot klart och tydligt under våra medlemsvillkår att du inte kan tjäna några poäng på resor bokade på bonuspoäng, och det står inget i kampanjen om att det görs ett undantag från detta, så försök inte.

Kampanjen gäller för resande på våra ordinarie prisbiljetter, så det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni om du vill kunna få dina 1000 extra poäng.

Jag uppfattade detta svar som otrevligt. Vadå: "så försök inte". Kanske är jag känslig :D

Fick inte mina poäng trots anmällan varpå jag mailade med diamant supporten. Kan eventuellt förstå att kampanjen inte gällde för Bonus-resor och jag kommer lätt hinna göra revenue resor inom tidsfrist om jag inte väljer att lämna SAS pga svaret jag fick. Som EB Diamond fick jag detta svar:
Hej XXX.

Det står däremot klart och tydligt under våra medlemsvillkår att du inte kan tjäna några poäng på resor bokade på bonuspoäng, och det står inget i kampanjen om att det görs ett undantag från detta, så försök inte.

Kampanjen gäller för resande på våra ordinarie prisbiljetter, så det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni om du vill kunna få dina 1000 extra poäng.

Jag uppfattade detta svar som otrevligt. Vadå: "så försök inte". Kanske är jag känslig :D

Ehm, jag hade nog också ansett det där som otrevligt. Tycker det är lite märklig ton i hela svaret faktiskt.

Hej XXX.

Jag har jobbat inom kundeservice tidigare och oansett hur du formulerade din fråga till SAS så är detta ett helt oprofessionellt svar. Totalt oacceptabelt! Möjligtvis att personen ville skämta i mailet? Detta bör du ta vidare och denna personen i fråga bör få utbildning av en coach om hur man ska svara på mail.

Jag har jobbat inom kundeservice tidigare och oansett hur du formulerade din fråga till SAS så är detta ett helt oprofessionellt svar. Totalt oacceptabelt! Möjligtvis att personen ville skämta i mailet? Detta bör du ta vidare och denna personen i fråga bör få utbildning av en coach om hur man ska svara på mail.

Håller med om att det känns märkligt. Kanske specialbehandling av Diamantkunder?
Nedan bifogar jag första delen:
Hej!

Tack så mycket för snabbt svar. Resan var en bonusresa så jag förväntar mig inga poäng på resan. I villkoren för födelsedagspoängen står det inget om att resan inte får vara en bonusresa.

Ser fram emot att få in de utlovade 1000 poängen.

Tack!

Date: Wed, 23 Apr 2014 09:32:29 +0100
From:se

Subject: Re: FW: Grattis på födelsedagen!

Hej xxx,

Tack för ditt E-mail!

För att du skall få dessa extra poäng från erbjudandet så skall resorna vara registrerade på kontot också, men vi kan inte se att de dykt upp ännu. Har en känsla av att de må efterregistreras

Toppen