Fick inte mina poäng trots anmällan varpå jag mailade med diamant supporten. Kan eventuellt förstå att kampanjen inte gällde för Bonus-resor och jag kommer lätt hinna göra revenue resor inom tidsfrist om jag inte väljer att lämna SAS pga svaret jag fick. Som EB Diamond fick jag detta svar:
Hej XXX.
Det står däremot klart och tydligt under våra medlemsvillkår att du inte kan tjäna några poäng på resor bokade på bonuspoäng, och det står inget i kampanjen om att det görs ett undantag från detta, så försök inte.
Kampanjen gäller för resande på våra ordinarie prisbiljetter, så det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni om du vill kunna få dina 1000 extra poäng.
Jag uppfattade detta svar som otrevligt. Vadå: "så försök inte". Kanske är jag känslig![]()
Fick inte mina poäng trots anmällan varpå jag mailade med diamant supporten. Kan eventuellt förstå att kampanjen inte gällde för Bonus-resor och jag kommer lätt hinna göra revenue resor inom tidsfrist om jag inte väljer att lämna SAS pga svaret jag fick. Som EB Diamond fick jag detta svar:
Hej XXX.
Det står däremot klart och tydligt under våra medlemsvillkår att du inte kan tjäna några poäng på resor bokade på bonuspoäng, och det står inget i kampanjen om att det görs ett undantag från detta, så försök inte.
Kampanjen gäller för resande på våra ordinarie prisbiljetter, så det är bara att klämma in en ny prisresa senast den 30 Juni om du vill kunna få dina 1000 extra poäng.
Jag uppfattade detta svar som otrevligt. Vadå: "så försök inte". Kanske är jag känslig![]()
Jag har jobbat inom kundeservice tidigare och oansett hur du formulerade din fråga till SAS så är detta ett helt oprofessionellt svar. Totalt oacceptabelt! Möjligtvis att personen ville skämta i mailet? Detta bör du ta vidare och denna personen i fråga bör få utbildning av en coach om hur man ska svara på mail.