Senaste nytt

SAS Go/Plus, meny

Utan att ha testat, tycker jag utbudet verkar skralt...känns som nämts i nivå med DY/FR...och tycker väl SAS kunde erbjuda lite mer?

Om man reser plus, hur definieras vad man "får" välja? 1 dricka? 1 sallad och en godis??

Skralt utbud håller jag med om. Jag hade en viss förhoppning att man genom detta kunde höja standarden på det som fanns i CloudShop genom att kombinera klasserna. Men tydligen inte. :(

Jag har redan skrivit ett förbättringsförslag på My SAS Idea om det borde finnas riktig mat, men det är inte publicerat än. Jag återkommer med en länk till röstningen...

Jag har redan skrivit ett förbättringsförslag på My SAS Idea om det borde finnas riktig mat, men det är inte publicerat än. Jag återkommer med en länk till röstningen...

Ser vi fram emot! :) Med tanke på att SAS utlyste tjänster som utvärderare av dessa två produktkoncept (GO & PLUS) kommer det ju förmodligen ske förändringar relativt snart om klagomålen rullar in.
Är ju en helt satsning, så tar nog ett tag innan man hittar ett koncept som marknaden tror på.

Om man reser plus, hur definieras vad man "får" välja? 1 dricka? 1 sallad och en godis??

Jag satt ett par rader bakom Plus-dividern, men det verkade som om drickavagnen var ute och vände hos Pluspassagerarna ett flertal gånger under serveringen. Jag skulle chansa på att det är fritt, men att de inte bryr sig om att gå ut multipla gånger med matvagnen utan mer mat fås på förfrågan...

Vissa gjorde sig lustiga över det Air Berlin serverar inom Europa,
men i jämförelse med SAS är det ju verkligen gourmetmat.

gourmet_se.jpg

Hela menyn här, gratis för deras Platinum/Emerald medlemmar.
http://www.airberlin.com/site/affiliate/service/gourmetessen_menue.pdf

Ser verkligen ut som riktig gourmetmat, matsalen släng dig i väggen här kommer AB :D
http://www.businessclass.se/oneworld/6182-statusfoermaner-pa-air-berlin-2.html#post71384

ARN-SFT idag. Köpte smörgåsen full av förväntan. Åt halva, påminde om SJ smörgåsen Alvesta Stockholm 4 timmar tidigare.
Dessutom hade våra platser på rad 1 raskt ändrats till 14, vi hade inte SAS PLUS. Jag gissar att 5 pax hade plus denna flight att döma av placeringen av stolsinfoskylten.......

Toppen