Senaste nytt

Sas go/plus bio

hco

Medlem
Det är väl i stort sett ingen som får 450 bonusen automatiskt längre. :(
Näe, verkar inte så? Eller är det att de inte klagar/skriver här? =)

3 nya Bio-flyg i ryggsäcken sedan jag skrev senast. Poängen fattas på alla. Fortfarande 100% hit rate på ingen automatiskt Bio-poäng.

Bra promotion det här..... för SAS. Förmå folk (läs: företag) att betala mer. Ge inga extra poäng automatiskt. Bara nördarna klagar (som får poängen då de klagar).
 

intuition

Medlem
Antar att det (på något dumt sätt) beror på att kampanjen först skulle gälla till sista augusti men att de sedan förlängt den året ut. :rolleyes:
Ja, det är precis vad jag tänkt. Tyckte nog att det fungerade i stort sett bra före sommaren. Sedan verkar det som att någon på marknad förlängt kampanjen och ingen på it har justerat kampanjens slutdatum i systemen. Och att ingen riktigt bryr sig om det. Kundtjänst sitter kanske i sin lilla bubbla och justerar för de som klagar.
Fick tex följande förklaring vid senaste klagomålet:
Det verkar som att systemet inte känt av att det var en BIO biljett vid den automatiska registreringen av poängen.

Vi har nu registrerat de saknade poängen på ditt EuroBonus konto.

...

Bra promotion det här..... för SAS. Förmå folk (läs: företag) att betala mer. Ge inga extra poäng automatiskt. Bara nördarna klagar (som får poängen då de klagar).
Mmm, och fruktansvärt dålig PR för SAS gentemot de som tycker idén är bra och väljer BIO-biljett.
Finns inget värre än att skapa en kampanj för att driva ett kundbeteende och sedan inte själv leverera på kampanj-löftet. Nu fattas det bara att SAS avslöjas med att inte alls köpa bio-bränsle för pengarna. (Det är ju utlovat att det ska ske senare under 2023 om jag minns rätt, så än så länge är det bara rena pengar rakt in på intäktssidan)
 

Kronholm

Medlem
Jag flög Arlanda-Tallinn tidigare i veckan, fick igenom uppgradering ena vägen (505 SEK). Alla poäng trillade in förutom de extra kampanjpoängen. Där behövde jag maila EB-supporten och fick snabbt svar att poängen var på väg. En bra start på mitt tionde år (start 1a sept) på väg mot Lifetime Gold.
sas.JPG
 
Kapar denna tråden lite,
Flög i helgen följande resa:

ARN - CPH (P)
CPH - OSL (P)
OSL - CPH (A)
CPH - ARN (A)

Detta i Plus Pro Bio. Är EBS och enligt mina uträkningar skall detta ge 1250 x 4 bp + EBS 10% = 5500, samt 450 x2 eller x4 i kampanjpoäng. Vet någon vad som gäller - det stod ordagrant "tjäna 450p per flygning" och i min bok är ju ett leg en flygning oavsett hur man tolkar det.

Det lustiga är att jag idag gick in:
OSL - CPH 935p
CPH - ARN 935p

Förstår ej hur de kommer fram till detta, verkar som att de endast gett mig poäng för Plus Pro (ej bio) samt 10% EBS.
Betyder detta att jag skall få ytterliggare 935+935+450+450?
 

GIGADRAIN

Medlem
Detta i Plus Pro Bio. Är EBS och enligt mina uträkningar skall detta ge 1250 x 4 bp + EBS 10% = 5500, samt 450 x2 eller x4 i kampanjpoäng. Vet någon vad som gäller - det stod ordagrant "tjäna 450p per flygning" och i min bok är ju ett leg en flygning oavsett hur man tolkar det.

När jag frågade kundtjänst förut bekräftade de att det är 450p per leg, dvs 4x 450p i ditt fall
 

intuition

Medlem
Kapar denna tråden lite,
Flög i helgen följande resa:

ARN - CPH (P)
CPH - OSL (P)
OSL - CPH (A)
CPH - ARN (A)

Detta i Plus Pro Bio. Är EBS och enligt mina uträkningar skall detta ge 1250 x 4 bp + EBS 10% = 5500, samt 450 x2 eller x4 i kampanjpoäng. Vet någon vad som gäller - det stod ordagrant "tjäna 450p per flygning" och i min bok är ju ett leg en flygning oavsett hur man tolkar det.

Det lustiga är att jag idag gick in:
OSL - CPH 935p
CPH - ARN 935p

Förstår ej hur de kommer fram till detta, verkar som att de endast gett mig poäng för Plus Pro (ej bio) samt 10% EBS.
Betyder detta att jag skall få ytterliggare 935+935+450+450?
Ja, det är klarlagt sedan länge att 450 kampanj-bas-poäng är per fluget ben. Finns i tråden och jag har det dessutom på mail från personen som införde hela poängstrukturen på BIO-biljetterna.

Problemet är att kampanjen först skulle ta slut siste september och sedan förlängdes till årsskiftet. Efter det är det väl typ ingen som fått de 450 poängen som de ska. Man får begära poängen manuellt.

Kolla tex https://www.businessclass.com/forum/threads/saknar-bio-fuel-poäng.104418/
 
Pratat med EB-supporten nu. De var initialt ganska bestämda över att jag fått rätt antal poäng per leg men att det saknades kampanjpoäng för bio. Fick göra en ganska lång utläggning om att det är 400p extra för själva bio-biljetten och därtill kampanj på 450.

Hur kan man inte få detta rätt från början är ju frågan, men vi får se om det dyker in några saknade poäng här under veckan.
 
Toppen