Och nu börjar det trilla in poäng för den här veckans bio-biljetter och även där är det fel antal poäng och det är återigen kopplat till hur SAS gör ombokningar.
I går var det stora förseningar på LHR och jag missade därför en förbindelse och SAS bokade om mig automatiskt. Jag accepterade alla ändringarna och flög på exakt de flygen som SAS flyttade mig till, använde de boardingpass som SAS automatisk skickade till appen.
Samtliga ombokade biljetter har nu klassats som vanliga Plus och varken gett poäng för biljettypen BIO (400/700 fler baspoäng i biljetten) eller för BIO-kampanjen (450 baspoäng). Samtliga flyg där jag inte ombokats har gett poäng både för biljettypen BIO och kampanjen.
Om
@Isabelle är kvar på forumet hade jag (och säkert alla andra också) uppskattat att höra om ni känner till detta problemet och om det är en lösning på gång!
Det är väldigt frustrerande att biljettypen "BIO" bara kan försvinna sådär. Det är både en fråga om att poängintjäningen ska bli rätt och att SAS verkligen öronmärker pengarna för bio-bränsle.