Senaste nytt

SAS + Get your guide = Eurobonus poäng!

Det är exakt sådär det ser ut när jag gör det med miles and more och det fungerar utan problem. Men med sas och Eurobonus så får jag inte upp det eller rutan högst upp med info om dubbla poäng (går via sas sida). Har även testat med microsoft edge men inget fungerar.
 
Exakt såhär såg det ut när jag bokade i augusti men nu verkar det inte fungera för mig.
Jag testade flera enheter och webbläsare igår utan att få det att fungera. Jag gick via Eurobonus - Tjäna poäng - sas partner - Övrigt - Get your guide vilket inte fungerade någonstans. Försökte sen hitta ett annat ställe man kunde gå via och såg då att dom gjorde reklam för det på SAS första sida lite längre ned (under upptäck mer som JohanW skrev). Och där fungerar det utan problem för mig både på dator och telefon.

1759648819336.png
 
Eurobonusguiden åkte på safari med hjälp av Get your guide :) En sammanfattning på länken nedan:

 
Trist. Då antar jag att det är samma som med AVIS/Hertz/diverse partners som inte är via shoppingportaler som man får bråka med i varierande antal tid om att få poäng reggade. Dvs, börja med Getyourguide och när de säger "vi har inte en susning" så bråkar du med SAS kundtjänst. Om du har tur bollas du inte runt i ett halvår.
Har du haft någon framgång i din strid?

Jag bokade sju aktiviteter genom Get Your Guide på den senaste resan jag var på, och fick poäng för sex av dessa. Tyvärr är det den dyraste som strulat, så jag har stångat mig blodig mot Get Your Guides kundtjänst, som vägrar ge med sig. De hävdar bestämt att jag inte bokade den aktiviteten via SAS hemsida, vilket för mig är helt otänkbart eftersom det dels var den sista av alla aktiviteter vi bokade, och dels var extra noga med att det skulle bli rätt när vi hade gjort ett aktivt val att boka till lite högre pris genom deras plattform för att få poängen, istället för att boka direkt via operatören. Något har gått fel på deras sida, och att de inte kan ta på sig att korrigera det i efterhand är för mig helt obegripligt, givet att kostnaden för dem för 2000 EB-poäng lär vara ganska låg jämfört med konsekvensen att jag aldrig nånsin kommer vilja ha något med dem att göra i framtiden.
 
Har du haft någon framgång i din strid?

Jag bokade sju aktiviteter genom Get Your Guide på den senaste resan jag var på, och fick poäng för sex av dessa. Tyvärr är det den dyraste som strulat, så jag har stångat mig blodig mot Get Your Guides kundtjänst, som vägrar ge med sig. De hävdar bestämt att jag inte bokade den aktiviteten via SAS hemsida, vilket för mig är helt otänkbart eftersom det dels var den sista av alla aktiviteter vi bokade, och dels var extra noga med att det skulle bli rätt när vi hade gjort ett aktivt val att boka till lite högre pris genom deras plattform för att få poängen, istället för att boka direkt via operatören. Något har gått fel på deras sida, och att de inte kan ta på sig att korrigera det i efterhand är för mig helt obegripligt, givet att kostnaden för dem för 2000 EB-poäng lär vara ganska låg jämfört med konsekvensen att jag aldrig nånsin kommer vilja ha något med dem att göra i framtiden.
Till slut lyckades jag få mina poäng, cirka 9 veckor efter slutförd aktivitet. Jag hade aldrig problemet med att bli anklagad för att inte ha fyllt i EB-nummer dock. SAS-chatten (som man blir hänvisad till när man ska efterregistrera poäng från Getyourguide enligt denna sida: Här) gjorde det först omöjligt att komma förbi den inkompetenta AI-botten som såklart inte fattade någonting och när jag väl kom till en riktig person så visste den inte vad Getyourguide är för något utan avslutade bara chatten. Jag hade tidigare även mailat Getyourguide som uppgav att allt ansvar ligger på SAS för utfärdandet av poäng.

Till slut slängde jag iväg mail till slumpvisa mailadresser till kundtjänst på SAS (var förvånansvärt svårt att hitta, har dock förstått att det finns en specifik guldmail om man är det) och fick efter 2 veckor svar från kundservice@sas.se med bekräftelse att poängen utfärdats. Har nu bokat in ett par fler grejer med Getyourguide när det var dubbla poäng så hoppas på smidigare förlopp framledes!
 
Till slut lyckades jag få mina poäng, cirka 9 veckor efter slutförd aktivitet. Jag hade aldrig problemet med att bli anklagad för att inte ha fyllt i EB-nummer dock. SAS-chatten (som man blir hänvisad till när man ska efterregistrera poäng från Getyourguide enligt denna sida: Här) gjorde det först omöjligt att komma förbi den inkompetenta AI-botten som såklart inte fattade någonting och när jag väl kom till en riktig person så visste den inte vad Getyourguide är för något utan avslutade bara chatten. Jag hade tidigare även mailat Getyourguide som uppgav att allt ansvar ligger på SAS för utfärdandet av poäng.

Till slut slängde jag iväg mail till slumpvisa mailadresser till kundtjänst på SAS (var förvånansvärt svårt att hitta, har dock förstått att det finns en specifik guldmail om man är det) och fick efter 2 veckor svar från kundservice@sas.se med bekräftelse att poängen utfärdats. Har nu bokat in ett par fler grejer med Getyourguide när det var dubbla poäng så hoppas på smidigare förlopp framledes!

En fråga på det… fanns det nån referens till SAS på bekräftelse mail från Get Your Guide?
Jag redan bokat och slutförde aktivitet, men blev osäker att jag gjorde på rätt sätt efter läsning här…
 
Toppen