Senaste nytt

SAS Friends & Family

Kan ju ha att göra med att reseperioden till USA börjar i slutet av augusti och till Asien i slutet av september
Ja, det är en stor nackdel med att ha en stor tråd istället för en ny tråd för varje kampanj.
Om det hade varit en ny tråd hade man kunnat skriva vilka datumen kampanjen gäller i första inlägget.

Ser ut att bli en resa till Miami med sambon i mitten av november i VIP plus. Min period börjar 1:a november så blir en bra start på nya perioden. =)

VIP Plus short haul, är det full återbetalning om man avbokar dem? Det står "Biljett och bränsletillägg är återbetalningsbara.", men det står inte att det är avgiftsfritt. Och betyder det att "Air Transport Tax, Airport Security Charge, Passenger Service Charge - Intl, och Passenger Charge" inte betalas tillbaka?

Man undrar ju, när det gäller SAS mest flexibla biljett... ;-)

En liten detalj som andra kanske har noterat: Det är ibland billigare att köpa två enkelbiljetter med SAS VIP än en t/r med SAS VIP. Åtminstone på de ARN-GOT-kombinationer jag tittar på.

En liten detalj som andra kanske har noterat: Det är ibland billigare att köpa två enkelbiljetter med SAS VIP än en t/r med SAS VIP. Åtminstone på de ARN-GOT-kombinationer jag tittar på.

Det är det väldigt ofta när man bokar "vanliga" biljetter också. Så om man vill ha bästa pris kan det löna sig att kolla vad enkelbiljetter skulle kosta.

VIP Plus short haul, är det full återbetalning om man avbokar dem? Det står "Biljett och bränsletillägg är återbetalningsbara."

Håller med om att det är otydligt, men det är samma formulering som för vanlig Plus. Jag fick tillbaka hela summan för en avbokad VIP Plus från förra omgången Friends & Family.

Upptäckte också att det ena hållet var billigare att boka utanför kampanjen.
Dessutom borde jag lärt mig nu att använda mig av Refunder :), så vid två enkelbiljetter får man dubbelt tillbaka.
Ifall man inte bryr sig om det extra besväret.

Toppen