Senaste nytt

SAS Friends & Family vår 2015

Jag bokade en tredje resa med kampanjen. Fick bli GOT-LHR-SVG enkel för 1284SEK. Denna rutt kändes lite roligare än GOT-CPH-SVG för 1089kr samt att den genererar dubbelt så mycket poäng.
Hej,
Vilken dag hittade du via LHR? Jag letar efter en GOT-LHR-SVG men hittar bara via CPH mm.

En annan sak som kan vara värt att tänka på är, att SAS Hong Kong flighten ankommer till Hong Kong runt kl. 7-8 på morgonen, därför finns det risk att man inte kan checka in hotellet direkt om er slutdestination är Hong Kong.

När man flyger i Business class är det en sak men när man flyger i Economy class (som denna kampanj gäller för) en annan sak att man inte kan checka in hotellet direkt.

Jo tack.. Det får lösa sig.. :)

En annan sak som kan vara värt att tänka på är, att SAS Hong Kong flighten ankommer till Hong Kong runt kl. 7-8 på morgonen, därför finns det risk att man inte kan checka in hotellet direkt om er slutdestination är Hong Kong.

Tusen tack för heads-up :)
Får leta ett hotell som tillåter incheckning kl 8.. gissar att man kommer vara rätt körd efter 10.5 timmar i SAS GO. :)

Får leta ett hotell som tillåter incheckning kl 8.. gissar att man kommer vara rätt körd efter 10.5 timmar i SAS GO. :)

Jag bokade Airbnb i HongKong. Förhoppningsvis har man en säng direkt på morgonen.

Jag bokade Airbnb i HongKong. Förhoppningsvis har man en säng direkt på morgonen.
Det har jag(/vi) också tänkt göra. Problemet är bara att vi reser i mars 2016, känns osäkert att boka redan nu. Hyresvärden kanske har flyttat därifrån fram till dess haha :)

Last edited:
Jo tack.. Det får lösa sig.. :)
Ett annat alternativ är att åka till Macau direkt (ni behöver inte komma in i Hong Kong utan ni kan åka till Macau med färja från Hong Kong flygplats).
Med tanke på att första färjan avgår kl. 10:15 och resan tar ca 50 minuter, lite bättre förutsättning än att försöka checka in kl. 8-9 på morgonen.

TurboJET

Toppen