Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 6 September 2020

A87

Medlem
Brukar ju komma en rolig kampanj i sep/okt. Tror ni det blir så även i år med tanke på covid-19?

Om ja, tror ni att det blir extra saftiga deals eller sämre än vanligt? Min magkänsla säger sämre än vanligt då SAS hellre säljer sina biljetter i nuläget och får in cash. Rena spekulationer såklart...
 

FilipJ

Medlem
Rubriken fick resepulsen att stiga för en sekund.. vilken tease. Men ja - så fort de kan säkra att de faktiskt klarar vissa destinationer lär de köra en kampanj! Menar med ”att klara destinationer” är till exempel gynnat av UD’s uppdaterade rekommendationer.
 

Lollet

Medlem
Spontant gissar jag på att det inte blir nått bra. Tror inte så många gör en spontanbokning nu bara för att det är 400kr billigare på en kampanj. Känns som att dom som bokar och reser nu har ändå tänkt resa oavsett kampanj eller ej.
Personligen tycker jag att det blir den minst intressanta F&F någonsin även om man saknar att resa.
 
  • Gilla
Reactions: A87

Johans00

Medlem
Tror inte heller det blir någon F&F i höst, hoppas dock på en riktig monsterkampanj när ett vaccin kommer och världen börjar öppna på riktigt.
 
  • Gilla
Reactions: A87

Palazzi

Medlem
Tror likt flera andra att det inte är kostnaderna som nu håller folk hemma. Snarare tror jag människor kommer ha en något högre betalningsvilja när man åter börjar flyga i större omfattning.

Tesen stärks väl också av att man i SAS Q2 -rapport såg att tillbakagången i intäkter inte var fullt så stor som när det kommer till antalet resenärer. Det var inga stora skillnader, men tyder väl på att de som verkligen velat/behövt resa kunnat tänka sig betala något mer än tidigare.
Tror spontant att man kunnat höja priserna ytterligare en aning under denna period, men man hoppades väl på att priset skulle locka fler än det gjorde.
 

Tomas E

Medlem
Tesen stärks väl också av att man i SAS Q2 -rapport såg att tillbakagången i intäkter inte var fullt så stor som när det kommer till antalet resenärer. Det var inga stora skillnader, men tyder väl på att de som verkligen velat/behövt resa kunnat tänka sig betala något mer än tidigare.
Tror spontant att man kunnat höja priserna ytterligare en aning under denna period, men man hoppades väl på att priset skulle locka fler än det gjorde.
Tja, har det inte under perioden rått mer eller mindre monopolsituation på de linjer som trots allt trafikerats? Då blir det enligt gängse ekonomiska teorier högre priser (men lägre volym) även vid oförändrad betalningsvilja.
 

Palazzi

Medlem
Tja, har det inte under perioden rått mer eller mindre monopolsituation på de linjer som trots allt trafikerats? Då blir det enligt gängse ekonomiska teorier högre priser (men lägre volym) även vid oförändrad betalningsvilja.

Stämmer, tänkte inte ens så långt som den allmänt avgränsade trafiken...och....Norwegians och BRAs icke-varande
Du har såklart helt rätt i denna analys, så eventuell ökad betalningsvilja står fortsatt att pröva

Tror dock ändå, baserat på egen känsla inför min närmsta omgivning, att folk gärna hostat upp när det åter känns bekvämt för massorna att flyga. Men såklart består ju bara denna så länge inte konkurrensen återerablerats...
Har SAS lite tur så dröjer detta ett tag, såklart förutsatt att man själva klarar sig igenom krisen.
Lågkostnadsflyget har ju redan bevisat sig vara en vinnare på volym, så när de åter konkurrerar på direktlinjerna får man hoppas att SAS närmat sig i CASK.
 
  • Gilla
Reactions: A87

TP12

Medlem
Funderar på om SAS "vågar" ha en sådan kampanj. Tror att de är rädda för att få dålig press genom att anses uppmuntra till resande i en period där konsensus synes vara att resande ska begränsas.
 
Toppen