Senaste nytt

SAS Friends & Family, boka senast 30 september 2019

Jag undrar om tanken med den mera restriktiva delningspolicyn är att man vill kunna säga att det inte är en publikt tillgänglig kampanj och på så sätt slippa EU261/04 vid eventuella förseningar
Det har ingen betydelse, när de mailar ut till sina kunder och ber dem dela med sig av erbjudandet då är det allmänt tillgängligt. De slipper inte undan EU-reglerna.

Det stod dessutom liknande förra gången men då brydde sig inte BClass.se utan lät statuslösa leacha på denna diamantförmån.

Då var det över för denna gång.
Det blir ju helt klart färre bokningar i F&F numera än med de gamla reglerna (frikostig poäng intjäning i Go longhaul och helt återbetalningsbara Plusbiljetter inom Europa) då det blir så dyrt att boka Plus longhaul, men några bokningar blev det iaf.
Säkrat upp resan till föräldrarna över jul, en resa till Amsterdam i januari, och ett par longhauls.
Så här i de sista minuterna av dagen så blev det även en resa bokad i Plus med den första planerade A350-flighten (och hem från New York). Det svider ju dock rätt så rejält att den är precis i slutet av januari då min nya kvalperiod börjar 1 feb, så har lite drygt 23 timmar på mig att fundera på om jag ska behålla den bokningen eller inte.

Finns business award den 31, hem 1 feb...

Jo, förvisso, fast ska jag okynnesflyga 350 så är ju lite av poängen att göra det just första flighten. Ska jag flyga tredje flighten så kan jag lika väl flyga 50:e, så mycket hinner planet förhoppningsvis inte slitas på ett par månader.

Jo, förvisso, fast ska jag okynnesflyga 350 så är ju lite av poängen att göra det just första flighten. Ska jag flyga tredje flighten så kan jag lika väl flyga 50:e, så mycket hinner planet förhoppningsvis inte slitas på ett par månader.
Första flighten lär väl bli på huvudstadstriangeln?

Första flighten lär väl bli på huvudstadstriangeln?

Jo, förvisso, men 28 jan är ju första "riktiga"/longhaul-flighten med planet.
Hursomhelst så insåg jag nu att jag även hade bokat in en resa till Amsterdam 31 jan. Så har bokat av den betalda biljetten till Chicago nu och funderar på om jag ska strunta i det helt och hållet eller om jag ska boka en award open jaw ARN-CPH-ORD-ARN-AMS (och boka av min betalda biljett till AMS).

Det blev en weekend till NY i skarven Feb/Mars Go ut och Plus hem. Blir premiär för mig i SAS Plus long haul men siktar på en uppgradering till business

Toppen